Unified Communication w urządzeniach mobilnych

0

Użytkownicy smartfonów i tabletów również potrzebują dostępu do firmowych kanałów komunikacyjnych. Odpowiedzią na te potrzeby może być, np. oprogramowanie Unified Communications Client myPBX opracowane przez innovaphone.

Partnerem akcji „Miesiąc bezpiecznej i szybkiej komunikacji” jest firma innovaphone.

Jest to aplikacja internetowa działająca we wszystkich przeglądarkach internetowych i systemach operacyjnych. Z myPBX korzystać można w różnych urządzeniach mobilnych, jak iPhone, iPad, Android Phone, Windows Phone, BlackBerry oraz innych. myPBX mobile to połączenie aplikacji innovaphone Mobility oraz innovaphone Unified Communications-Client myPBX.

Integrację urządzeń mobilnych z centralą innovaphone PBX umożliwia moduł Mobility. Urządzenia te zarejestrowane są jako wewnętrzny abonent centrali i korzystają ze wszystkich funkcji systemu telefonicznego. innovaphone UC Client myPBX jest aplikacją webową, dlatego centrala musi mieć przydzielony publiczny adres IP. Do ochrony danych wykorzystane mogą być mechanizmy bezpieczeństwa dostępne w sieci. Można również wykorzystać zabezpieczenia wbudowane w systemy typu MDM (Mobile Device Management). Gdy centrala jest dostępna, aplikację myPBX można uruchomić z dowolnej przeglądarki mobilnej.

Połączenie smartfonu i aplikacji myPBX umożliwia korzystanie z pełnego zakresu funkcji systemu telefonicznego IP. Użytkownik może korzystać z osobistej oraz centralnej książki telefonicznej PBX, a także ustawiać własne statusy dostępności. Dostępna jest również lista połączeń wychodzących i przychodzących. Historia połączeń aktualizowana jest na bieżąco w urządzeniu mobilnym, w myPBX oraz telefonie stacjonarnym. Każda przeglądarka pamięta dane dostępu użytkownika oraz używane urządzenie mobilne (np. smartfon).

Jeden numer dla wszystkich urządzeń
Wszystkie telefony stacjonarne i urządzenia mobilne zdefiniowane dla jednego użytkownika zarejestrowane są pod jednym numerem wewnętrznym. Jeśli użytkownik otrzymuje rozmowę telefoniczną na firmowy numer wewnętrzny, zadzwoni nie tylko przypisany do niego telefon biurkowy, ale także telefon komórkowy (to tzw. forking, czyli rozwidlenie). Jeśli połączenie telefoniczne zostanie odebrane za pomocą urządzenia mobilnego, status obecności zostanie automatycznie zmieniony na „zajęty“. W przypadku połączeń wykonywanych z użyciem urządzenia mobilnego, rozmówcy ukaże się numer wewnętrzny.

Miesiąc bezpiecznej i szybkiej komunikacji

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ