Juniper i Polycom – partnerzy na rynku wideokonferencji

0

Juniper Networks oraz Polycom ogłosiły nawiązanie strategicznego partnerstwa mającego na celu poprawę jakości usług telepresence oraz wideokonferencyjnych. Ten alians to zarówno odpowiedź na działania Cisco, jak i potwierdzenie rosnącej roli wideo w komunikacji biznesowej.

Efektem współpracy firm Polycom oraz Juniper Networks będzie system dla operatorów, realizujący zarządzane usługi wideo w sieci konwergentnej. Junipet Networks dostarczy platformę aplikacyjną Junos Space oraz zestaw usług, w tym usługi polityk dostępu oraz weryfikacji tożsamości, routery brzegowe MX, bramki usługowe SRX oraz zintegrowane funkcje routingu i zabezpieczenia.

Główne elementy pochodzące z firmy Polycom to: platformy konferencyjne Polycom RMX, funkcje transkodowania pomiędzy systemami wideo, a także aplikacja DMA, która umożliwia centralizację kontroli połączeń na mostkach RMX i zapewnia nadmiarowość w przypadku awarii

Usługi komunikacji wizualnej znajdują się we wczesnej fazie rozwoju. Wprawdzie systemy wideokonferencyjne dla klientów korporacyjnych nie są niczym nowym, ale poziom ich nasycenia w przedsiębiorstwach jest wciąż niewielki. Również odbiorcy indywidualni mają do dyspozycji aplikacje ułatwiające wideorozmowy w sieci, np. Skype czy Google Talk. Wprawdzie ich zastosowanie w komunikacji głosowej jest znaczące, o tyle z połączeń wideo korzystają głównie młodzi internauci bądź pasjonaci nowych technologii.

Niemniej, ostatnie poczynania największych producentów sprzętu sieciowego, jak Cisco czy Juniper Networks oraz wiodących telekomów Verizon czy AT&T, wskazują na to, że już wkrótce usługi komunikacji wizualnej znajdą się w głównym nurcie komunikacji wideo. Frost and Sullivan szacuje, że średnioroczna stopa wzrostu światowego rynku usług zarządzanych w komunikacji wizualnej wyniesie 162 procent w latach 2008 – 2015, co będzie stanowiło wzrost z prawie 83 milionów dolarów do około 940 milionów dolarów.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ