5 mitów o wideokonferencji

0

Wideokonferencja cieszy się coraz większą popularnością. Ale wokół tej usługi narosło sporo mitów.

Wraz z upowszechnieniem się bezpłatnego oprogramowania oraz terminali przenośnych przyszłość zaawansowanych systemów telepresence wydaje się być zagrożona. Producenci zaawansowanych systemów wideokonferencyjnych mają odmienne zdanie. Czas rozstrzygnie kto miał rację. Oto pięć najczęściej spotykanych mitów na temat wideokonferencji. I pięć odpowiedzi firmy Cisco na każdy z nich. Wkrótce zaprezentujemy punkt widzenia oponentów.

Zbyt droga inwestycja, która opłaca się tylko korporacjom

Technologia telepresence oferuje proste i dynamiczne rozwiązanie dla firm mających wiele lokalizacji, by mogły rozwiązywać problemy i współpracować w czasie rzeczywistym bez względu na wielkość firmy. Rozwój rozwiązań w chmurze korzystnie wpływa na dostęp małych firm do rozwiązań wideokonferencyjnych. Małe przedsiębiorstwa szybko realizują wyznaczone cele biznesowe oraz uzyskują zwrot z inwestycji.

Dostępne w Internecie serwisy są wystarczające

Internetowe programy do wideokonferencji zdecydowanie nie spełniają wymagań, jakie oczekuje biznes. Chodzi tu przede wszystkim o bezpieczeństwo, jakość, elastyczność oraz bogactwo różnych funkcjonalności. Komercyjne aplikacje do wideokonferencji w większości oferują niską jakość obrazu i dźwięku, zakłócenia czy przerwy w transmisji. Jest to do zaakceptowania z powodu niskiej ceny, jednak z punktu widzenia prowadzenia biznesu są to niedopuszczalne mankamenty.

Software vs. Hardware

Trendy rynkowe pokazują wzrost zainteresowania na softwarowe rozwiązania, ale w dobie systemu pracy opartego na zasadzie 24/7 zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie są niezbędne by zapewnić jakość na najwyższym, żądanym poziomie. Mając tylko rozwiązanie softwarowe lub tylko hardwarowe ograniczamy swoje możliwości nie wykorzystując wszystkich funkcjonalności, jakie dostępne są w połączeniu sali konferencyjnej, rozwiązania mobilnego czy nabiurkowego, które wzajemnie się uzupełniają.

Rozwiązania telepresence są zbyt skomplikowane, by móc je skonfigurować oraz swobodnie używać

Sposób wdrożenia rozwiązań telepresence dopasowywany jest do indywidualnych potrzeb klienta oraz poziomu zaplecza IT. Infrastruktura nie musi być skomplikowana, zwłaszcza jeśli są to rozwiązania w chmurze. Najnowsze aktualizacje coraz bardziej ułatwiają obsługę wideokonferencji, tak by użytkownicy nie mieli problemów przy wewnętrznych oraz zewnętrznych połączeniach w czasie rzeczywistym.

Zwrot kosztów ogranicza się do kosztów samych podróży

Technologie telepresence sprawiają, ze ROI zdecydowanie wykracza poza koszty samych podróży. Można powiedzieć, że praktycznie każda aktywność w pracy może być przeprowadzona za pośrednictwem video, są to również benefity, które jesteśmy w stanie zmierzyć oraz zakwalifikować. Można ulepszyć relacje między pracownikami, zbudować morale, skrócić czas wyjścia produktu na rynek, wesprzeć inne oddziały firmy, szybciej rozwiązywać problemy. Przydatność wideo współpracy potwierdza się niemal w każdym aspekcie biznesowym, od zarządzania przez zarządzanie zasobami ludzkimi, na procesach naukowych kończąc.

Materiał pochodzi ze strony internetowej MCX Telecom

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ