Firmy tracą rocznie 2 miliony dolarów przez brak dostępu do danych

0

Veeam Data Center Availability Report, badający w jaki sposób organizacje radzą sobie z zagwarantowaniem stałego i natychmiastowego dostępu do usług IT, wskazuje że 82 proc. dyrektorów IT nie jest w stanie spełnić wymagań firmy w tym zakresie. Pociąga to za sobą natychmiastowe straty – awarie aplikacji kosztują przedsiębiorstwa ponad 2 miliony dolarów rocznie w utraconych przychodach, spadku produktywności, niewykorzystanych możliwościach oraz utracie danych, których nie da się odzyskać z kopii zapasowych.

Główne wnioski z badania Veeam Data Center Availability Report 2014:
– 82 proc. dyrektorów ds. IT (CIO) twierdzi, że nie może spełnić potrzeb swojej firmy. Ponad 90 proc. CIO czuje presję związaną z wymogiem szybszego odzyskiwania danych, ograniczania finansowych konsekwencji spowodowanych nieplanowanymi przestojami, a także częstszym tworzeniem kopii zapasowych, które zmniejsza ryzyko utraty danych. Presja ta wynika ze zwiększonej częstotliwości interakcji w czasie rzeczywistym pomiędzy klientami, partnerami, dostawcami i pracownikami (65 proc. respondentów), z potrzeby dostępu do aplikacji w różnych strefach czasowych (56 proc.), rosnącej popularności urządzeń mobilnych (56 proc.), pracy poza typowymi godzinami (54 proc.) oraz rosnącego stopnia automatyzacji w zakresie podejmowania decyzji i obsługi transakcji (53 proc.).
– Nieplanowane przestoje aplikacji zdarzają się częściej niż raz na miesiąc (średnio 13 razy w roku). Nieplanowane przestoje aplikacji kosztują organizacje od 1,4 do 2,3 mln dolarów rocznie w utraconych przychodach, spadku produktywności i niewykorzystanych okazjach.
– Jedna na sześć prób przywrócenia kopii zapasowej kończy się niepowodzeniem. Oznacza to, że przy 13 przestojach aplikacji w ciągu roku dane zostaną trwale utracone przynajmniej dwa razy. Kosztuje to przedsiębiorstwa minimum 682 000 dolarów rocznie.
– Organizacje ryzykują również, że w skali roku przestoje spowodują utratę danych aplikacyjnych wartych od 4,4 mln do 7,9 mln dolarów.
– Firmy domagają się większej dostępności. Pomimo to działom IT brakuje ponad godzinę do osiągnięcia zakładanego czasu przywracania po awarii (RTO) dla krytycznych danych i ponad 2,5 godziny w stosunku do standardów ciągłości wyznaczonych przez nowoczesne rozwiązania wysokiej dostępności. Co gorsza, brakuje im 1,5 godziny do osiągnięcia wskaźnika RPO (zakładany punkt przywracania) oraz aż 4,5 godziny w stosunku do współczesnych standardów ciągłości.

Metodologia sondażu: Veeam Data Center Availability Report 2014 opiera się na badaniu internetowym przeprowadzonym wśród 760 dyrektorów ds. IT w firmach zatrudniających ponad 1000 pracowników w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Holandii, Szwajcarii, Brazylii, Australii i Singapurze.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ