Axence wprowadza istotne zmiany w licencjonowaniu oprogramowania nVision, żeby ułatwić firmom zarządzanie infrastrukturą IT. W wersji 9 programu pojawiają się także kolejne nowe funkcje.
Axence zaprezentował dziewiątą odsłonę swojego flagowego rozwiązania Axence nVision. Kolejna generacja programu wprowadza nowy model licencjonowania. Dotychczas znane edycje Free, Pro i Trial zostały zastąpione jedną, w pełni funkcjonalną wersją bez ograniczeń czasowych i limitu monitorowanych urządzeń sieciowych. Dodatkowo, dzięki 10 darmowym Agentom nVision, użytkownik może kompleksowo zarządzać siecią złożoną z dziesięciu stanowisk.
Axence nVision 9 można wykorzystać w każdej firmie, bez względu na jej wielkość. Zarówno duże, jak i małe podmioty, skorzystają na nowym modelu licencjonowania.
Nowe funkcje
Oprócz dużych zmian w licencjonowaniu, Axence nVision 9 wprowadza także istotne funkcje, które ułatwiają codzienną pracę działów IT. Wśród nowości znalazły się m.in.:
- rozbudowany system raportowania w module HelpDesk, umożliwiający uzyskanie szczegółowych danych o pracy działu pomocy technicznej. Na przejrzystych wykresach można sprawdzić m.in. szybkość obsługi zgłoszeń czy porównać nakład pracy poszczególnych inżynierów wsparcia. Analiza danych pozwoli usprawnić procesy, jakie zachodzą w HelpDesku. Dostępnych jest 19 wariantów raportów, które można dowolnie konfigurować.
- planowanie nieobecności i zastępstw dla pracowników pomocy technicznej w formie intuicyjnego kalendarza to dodatkowa gwarancja, że żadne ze zgłoszeń nie zostanie pominięte.
- zdalne wykonywanie poleceń na jednej, bądź wielu stacjach roboczych. Dzięki tej funkcji administrator może szybko pozyskać interesujące go informacje, bez konieczności uruchamiania sesji zdalnego dostępu do pulpitu. Nie przeszkadzając w pracy użytkownikom może on np. przeprowadzić diagnostykę dysków za pomocą programu CHKDSK. Funkcja ta jest dostępna w ramach modułu HelpDesk.
- możliwość zabezpieczenia dostępu do HelpDesku posiadanym certyfikatem SSL/TLS (protokół HTTPS), ważna zwłaszcza w scenariuszach dostępu do HelpDesku spoza sieci LAN.
- zdalna instalacja i deinstalacja oprogramowania (paczki MSI) na konkretnej stacji roboczej, bądź wielu stanowiskach jednocześnie. Przy jej pomocy administrator może zadbać, by pracownicy posługiwali się jedynie legalnym i dopasowanym do ich potrzeb oprogramowaniem. Funkcja dostępna w module Inventory.
- możliwość skonfigurowania alertu powiadamiającego administratora, że dany użytkownik odwiedził domeny z wybranej grupy (np. nieproduktywne). To nowość w module Users, która pomoże administratorom realizować prewencyjną politykę bezpieczeństwa firmy. W połączeniu z możliwością kontekstowego przypisywania domen do poszczególnych grup (z poziomu widoku aktywności użytkownika), jak i możliwością sprawdzenia ich reputacji z poziomu programu, dział IT otrzymuje dodatkową wiedzę, jak zabezpieczyć firmę przed niebezpieczeństwami z Internetu i których pracowników szkolić pod tym kątem.
W ramach 10 darmowych stanowisk wykorzystuje wszystkie funkcje modułów. Warto dodać, że dodatkowo płatne licencje są wieczyste (płacimy tylko za aktualizacje i wsparcie techniczne)