Firma Oracle poinformowała o podpisaniu umowy przejęcia firmy Collective Intellect. Oferowane przez Collective Intellect, oparte na chmurze rozwiązania do analizy mediów społecznościowych umożliwiają przedsiębiorstwom monitorowanie i lepsze rozumienie konwersacji prowadzonych przez klientów na platformach takich jak Facebook i Twitter.
Rozwiązania firmy Collective Intellect pomagają wydobywać z rozmów w mediach społecznościowych użyteczne dane analityczne. Pozwalają one opracowywać lepsze kampanie marketingowe, poprawić obsługę klientów, generować więcej ukierunkowanych sugestii i możliwości handlowych oraz rozszerzać produkty i usługi poprzez wykorzystywanie opinii wyrażanych przez klientów w czasie rzeczywistym.
Opracowane przez Oracle aplikacje do zarządzania sprzedażą, marketingiem obsługą, handlem i danymi społecznościowymi oraz analizy danych, w połączeniu z funkcjami udostępnianymi przez firmę Collective Intellect oraz przez przejmowaną właśnie firmę Vitrue, pozwolą utworzyć zaawansowaną i kompleksową platformę do kontaktów społecznościowych.
Dzięki integracji rozwiązań firmy Collective Intellect z oferowanymi przez Oracle produktami SaaS oraz z platformą Oracle Social Platform, firma Oracle umożliwi działom marketingu opracowywanie bardziej ukierunkowanych kampanii marketingowych. Pomoże też zespołom zajmującym się obsługą klientów szybciej reagować na opinie wyrażane w mediach społecznościowych oraz generować ukierunkowane sugestie i możliwości handlowe przeznaczone do wykorzystania przez zespoły handlowców.
Warunki umowy nie zostały ujawnione.