Citrix został partnerem w zakresie innowacji zespołu Formuły 1 Red Bull Racing. Firma wykorzysta własne technologie wirtualizacyjne i sieciowe, by pomóc zespołowi Red Bull Racing ulepszyć współpracę między pracownikami rozlokowanymi na całym świecie, wspomóc zespół w wypuszczaniu na tor lepiej przygotowanych bolidów oraz opracowaniu strategii na dzień wyścigów.
Zespół Red Bull Racing, który jest już klientem Citrix, chce kształtować kierunek, w jakim podążają wyścigi Formuły 1. Technologia Citrix jest jednym ze środków, które umożliwiają dokonanie takiego postępu.
W wyścigach Formuły 1 o zwycięstwie potrafią decydować milisekundy. Zwycięskie zespoły wykorzystują najlepsze, dostępne technologie w celu zbierania danych telemetrycznych i prowadzenia analizy w czasie rzeczywistym, aby zyskać przewagę nad innymi. Red Bull Racing jest uznanym zespołem wyścigowym F1 i wykorzystuje najnowsze technologie we wszystkich aspektach startów w F1, począwszy od projektowania bolidów, skończywszy na opracowaniu strategii na dzień wyścigu.
Już od roku 2007 Red Bull Racing przy wykorzystaniu technologii Citrix wprowadza rozwiązania, które mają za zadanie zmianę sposobu działania zespołu, w tym stałe zwiększanie wydajności zarówno w biznesie jak i na torze. Citrix XenDesktop umożliwia wyświetlanie wymagających sporych zasobów graficznych danych inżynieryjnych i operowanie nimi w zdalnych lokalizacjach. Pozwala to inżynierom z wielu różnych miast współpracować w czasie rzeczywistym i podejmować lepsze decyzje, co bezpośrednio przekłada się na lepszą wydajność i rezultaty na torze wyścigowym. Citrix NetScaler jest z kolei używany do bezpośredniego łączenia zewnętrznych dostawców do aplikacji stosowanych przez zespół Red Bull Racing, w sposób zapewniający wysoką jakość i bezpieczeństwo. Pozwala także na dostęp do systemów zarządzania jakością na potrzeby zarządzania kwestiami związanymi z komponentami bolidów.