SCCG: Sprzedaż taśm wzrosła o 6 procent

0

Według najnowszego raportu Santa Clara Consulting Group w trzecim kwartale 2010 roku globalny rynek taśm osiągnął wartość 202,7 milionów dolarów, co oznacza 6 procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim kwartałem. Motorem napędowym sprzedaży były nośniki LTO.

Wartość sprzedaż taśm LTO wyniosła 174, 6 miliona dolarów, co dało technologii 86 procentowy udział na rynku nośników. Liczba sprzedanych taśm LTO wyniosła 6,2 miliona sztuk. Największym popytem wśród nośników LTO cieszyły się LTO-4, ich udział w sprzedaży taśm LTO wyniósł 48 procent w ujęciu ilościowych oraz 46 procent pod względem wartości. Na drugim miejscu uplasowały się taśmy LTO-3 z 34 procentowy udziałem pod względem ilości sprzedanych sztuk i 27 procentowym udział w ujęciu wartościowym. Na uwagę zasługuje szybki marsz w górę standardu LTO-5, w porównaniu z drugim kwartałem bieżącego roku w ujęciu ilościowym nastąpił wzrost o ponad 100 procent. Udział tego standardu w sprzedaży nośników LTO wyniósł 5 procent przyjmując za kryterium ilość sprzedanych sztuk i 15 procent pod względem wartości. Wśród producentów palma pierwszeństwa przypadła Hewlett Packard z 32 procentowym udziałem w rynku.

Wśród nośników DDS/DAT w trzecim kwartale bieżącego roku największą popularnością cieszył się format DAT-72 , a następnie DAT-160 oraz DAT-320. Głównym dostawcą nośników DAT był Hewlett Packard , kontrolujący 63 procent tego segmentu rynku. Łącznie sprzedano milion nośników o łącznej wartości 8,6 miliona dolarów.

Trzej producenci Quantum, HP oraz Maxell dostarczyli najwięcej nośników DLT-S, a przychody ze sprzedaży 200 tysięcy taśm oscylowały wokół 9 milionów dolarów. Udział pozostałych nośników: DLT-S, AIT, QIC, taśm o szerokości 8, jest marginalny i pod względem wartości ich łączny udział w rynku taśm nie przekroczył 5 procent. Wszystko wskazuje na to, że powoli będą one znikać z rynku. SCCG prognozuje, że w czwartym kwartale bieżącego roku przychody na globalnym rynku taśm osiągną wartość 205,2 milionów dolarów. Jedynie nośniki LTO odnotują wzrost sprzedaży.

Wojciech Urbanek

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ