SCCG: całkowita dominacja LTO

0

Wyniki badania Back-Up Tape Tracker przeprowadzonego przez Santa Clara Consulting Group pokazują całkowitą dominację standardu LTO – spośród 261 mln USD wydanych na świecie na taśmy w pierwszym kwartale 2009 r., ponad 202 mln USD (77%) były wydane na nośniki LTO.

W pierwszym kwartale 2009 r. sprzedaż taśm LTO spadła o 6 mln sztuk. W skali całości sprzedaży taśm LTO, nośniki LTO-4 stanowiły 31% sprzedaży (45% wartościowo), LTO-3 – 39% (32% wartościowo), zaś LTO-2 – 26% (20% wartościowo). Liderem sprzedaży nośników LTO był HP (30% udziału), drugie miejsce zajęła firma Fuji.

Sprzedaż nośników DDS/DAT wzrosła o 1,9 mln sztuk. Taśmy DAT-72 stanowiły 35% sprzedaży w tym segmencie (wartościowo 48%). Nośniki DAT-160 stanowiły 14% sprzedaży i współczynnik ten ma wzrosnąć w kolejnym kwartale. Liderem rynku DDS/DAT jest HP z udziałem na poziomie 52%. Cała sprzedaż DDS/DAT wyniosła 14 mln USD.

Sprzedaż nośników DLT-S i DLT-V wyniosła odpowiednio 410 i 240 tys. sztuk. Najwięcej taśm sprzedały firmy Quantum, HP i Maxell. Sprzedaż nośników AIT, QIC i 8 mm była marginalna (odpowiednio 290, 110 i 40 tys. sztuk).

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ