Połowa firm traci dane

0

Aż 60 procent firm i instytucji korzystających z systemów Oracle doświadczyło co najmniej raz na przestrzeni ostatniego roku utraty danych, a niemal co piąta z nich utraciła informacje pięć razy w dwóch ostatnich latach.

Wyniki badań przeprowadzonych wśród profesjonalistów z branży IT na tegorocznej edycji największej światowej konferencji dotyczącej rozwiązań kalifornijskiego giganta – OracleWorld 2011 – przedstawiają specjaliści z laboratoriów odzyskiwania danych Kroll Ontrack.

Przeprowadzona w październiku 2011 roku wśród 733 profesjonalistów z branży IT ankieta odpowiedziała w głównej mierze na pytania dotyczące częstotliwości utraty danych z systemów Oracle oraz sposoby i czas ich odzyskania przez światowe firmy i instytucje. Choć obecne technologie bazodanowe – w tym te tworzone przez Oracle – są coraz bardziej zaawansowane pod kątem ochrony danych, to według respondentów co szósta firma bądź instytucja straciła na przestrzeni ostatniego roku dane z systemów Oracle, a co piąta utraciła je aż pięć razy w ostatnich dwóch latach.

Specjaliści Kroll Ontrack wskazują, że nadal głównymi przyczynami utraty danych, zarówno w przypadku rozwiązań Oracle, jak i innych systemów bazodanowych, pozostają: błąd człowieka bądź awarie spowodowane czynnikami zewnętrznymi.
Gdy zapytano o oszacowanie ryzyka utraty danych powiązane z brakiem możliwości natychmiastowego ich odzyskania, aż 79 proc. respondentów wskazało, iż nie widzą oni “żadnego bądź poważnego ryzyka” ponownego dostępu do informacji zapisanych na wykorzystywanych przez nich systemach Oracle, zaraz po ich utracie. Według Kroll Ontrack, bezsprzecznie wskazuje to na rosnącą tendencję do lekceważenia ryzyka utraty danych z powodu takich zdarzeń, jak awarie baz danych, logów, kopii zapasowych czy też uszkodzenia struktur Oracle ASM, systemów plików, pamięci RAID bądź innych archiwizacyjno-serwerowych błędów.

Co istotne, aż 58 proc. zapytanych specjalistów IT wskazało, że ich organizacje straciły co najmniej jeden dzień pracy – a tym samym zysków – z powodu konieczności odzyskania utraconych danych. Jest to szczególnie ważne w kontekście danych polskiego oddziału Kroll Ontrack, wskazujących, iż w przypadku średniej polskiej firmy jeden dzień braku dostępu do informacji może oznaczać stratę nawet od 50 do 100 tys. zł.

– Poczynając od strategicznych informacji zapisanych w bazach danych klientów, po te zachowane w środowiskach wirtualnych, rozwiązania Oracle są obecnie bezsprzecznie najbardziej popularnymi wśród firm i instytucji na całym świecie. Tym samym bardzo istotne jest, by koszty związane z brakiem dostępu do danych – spowodowane ich utratą – były jak najmniejsze. Dzięki dedykowanym rozwiązaniom tworzonym przez naszych specjalistów, przedsiębiorcy i instytucje wykorzystujące rozwiązania Oracle na całym świecie mogą spać spokojnie – mówi Paweł Odor, główny specjalista Kroll Ontrack.

Materiały Kroll Ontrack.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ