Mniejszy popyt na macierze dyskowe

0

IDC opublikowało wyniki sprzedaży systemów pamięci masowych w drugim kwartale 2015 roku. Globalne przychody zmniejszyły się o blisko 4 procent.

W drugim kwartale 2015 roku producenci sprzedali sprzęt o wartości 5,669 mln USD, co oznacza 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Liderem zestawienia jest EMC z udziałem 29,9 proc., drugie miejsce przypadło firmie IBM – 11,1 proc., zaś trzecią pozycję zajął NetApp – 10,9 proc. Warto zauważyć, że jedynym graczem z pierwszej szóstki, który zanotował wzrost jest HP. Wprawdzie było to skromne 0,2 proc, niemniej na tle firmy NetApp, która musiała się pogodzić niemal z 20 proc. spadkiem sprzedaży, wynik wygląda całkiem nieźle. Innym ciekawym zjawiskiem jest kategoria określana przez IDC jako pozostali. W tej grupie, którą reprezentuje m.in. fala nowych producentów, odnotowano wzrost o 9,3 proc. Wszystko wskazuje na to, że ich udział w rynku będzie rosnąć.
Sytuacja na rynku macierzy dyskowych jest dość kuriozalna. Do kas producentów sprzętu wpływa coraz mniej pieniędzy, pomimo lawinowego przyrostu danych. Dlaczego tak się dzieje? W systemach pojawiły się nowe funkcjonalności, zwiększające efektywność powierzchni dyskowej. Poza tym klienci dokonują bardziej racjonalnych wyborów, nie kupując nadmiarowej powierzchni dyskowej.

Sprzedaż macierzy dyskowych 2Q2015 według IDC w mln USD

.

Producent

2Q15 Przychody

2Q15 Udział

2Q14 Przychody

2Q14 Udział

2Q15/2Q14

Dynamika

EMC

$1,693

29.9%

$1,764

29.9%

-4.0%

IBM

$631

11.1%

$712

12.1%

-11.4%

NetApp

$615

10.9%

$765

13.0%

-19.6%

HP

$597

10.5%

$596

10.1%

0.2%

Dell

$373

6.6%

$414

7.0%

– 9.9%

Hitachi

$366

6.5%

$373

6.3%

– 1.9%

Pozostali

$1,393

24.6%

$1,274

21.6%

9.3%

Ogółem

$5,952

100.0%

$5,889

100.0%

-3.9%

.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ