IBM poinformował o wprowadzeniu nowego produktu „Office in a box”. Rozwiązanie jest adresowane do małych i średnich firm poszukujących niedrogich, łatwych do wdrożenia systemów zunifikowanej komunikacji.
Mniejsze firmy dysponują zazwyczaj ograniczoną liczbą ekspertów IT. W związku z tym wdrożenie zaawansowanych systemów jest dużym wyzwaniem, często przekraczającym ich możliwości. IBM zapowiada, że nowy produkt, który pojawi się w sprzedaży już w przyszłym miesiącu, ma wyróżniać się łatwością wdrożenia i zarządzania. Konfiguracja oraz uruchomienie całego systemu ma zająć godzinę. IBM zamierza ograniczyć do minimum potrzebę ludzkiej ingerencji w system. Dlatego wiele zadań zostało zautomatyzowanych, m.in. dostosowywanie się do obciążenia ruchu w sieci, kontrola bezpieczeństwa i niezawodności sieci, wykrywanie oraz rozwiązywanie problemów związanych z funkcjonowaniem produktu.
Wśród oferowanych przez system funkcji znajdują się: komunikacja internetowa w czasie rzeczywistym (instant messaging), presence – kontrola stanu dostępności użytkowników, obsługa poczty elektronicznej, kalendarzy oraz listy kontaktów, ochrona sieci, zdalny dostęp, backup i odzyskiwanie danych. Dostęp do wymienionych funkcji za pomocą mobilnych terminali, ułatwia pracę osób przebywających poza siedzibą firmy.