Zunifikowana komunikacja dla małego biznesu

0

Mniejsze firmy mogą czerpać duże profity, wdrażając systemy zunifikowanej komunikacji. Niestety, większość oferowanych rozwiązań jest przeznaczonych dla klientów korporacyjnych. OpenScape Office UC, nowa propozycja Siemens Enterprise Communications, stanowi w tym zakresie wyjątek.

Systemy zunifikowane komunikacji są często nieosiągalne dla firm SMB. Nawet jeśli wskaźnik ROI jest korzystny, pojawia się dodatkowy problem związany z ograniczeniami budżetowymi. Do tego dochodzą jeszcze koszty ukryte, związane z wdrożeniem telefonii IP, na które mniejsze podmioty często nie mogą sobie pozwolić.

Opracowane przez Siemensa rozwiązanie UC ma duże szanse, aby sprostać potrzebom małego i średniego biznesu. Pakiet aplikacji OpenScape Office UC jest dostępny dla użytkowników konwergentnego systemu głosowego HiPath 3000 wraz z zintegrowanym systemem contact center.

Maksymalna konfiguracja umożliwia obsługę 384 użytkowników. Mają oni dostęp do usług głosowych, mobilnych, konferencyjnych, informacji o dostępności innych użytkowników, poczty głosowej, komunikatorów internetowych oraz contact center. Implementacja UC nie sprawia trudności, bowiem polega na uaktualnieniu oprogramowania systemu. Co ciekawe, można go dokonać zarówno w zakresie rozwiązań IP, jak i TDM oraz w środowisku analogowym. To daje użytkownikom HiPath3000 większą elastyczność migracji do systemów UC. Poza tym pozwala zaoszczędzić wydatki związane z inwestycjami w telefonię IP.

SIS International Research, w badaniach poświęconych adaptacji systemów UC w małych i średnich firmach, szacuje, że koszty ukryte w przedsiębiorstwach zatrudniających około 100 pracowników, mogą w skali roku dochodzić do 500 tysięcy dolarów. Implementacja systemów zunifikowanej komunikacji pozwoliłaby obniżyć tę wartość o 20 %.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ