W pierwszym półroczu bieżącego roku globalne przychody ze sprzedaży usług VoIP wyniosły 21 miliardów dolarów – informuje Infonetics Research w raporcie poświęconym rynkowi usług VoIP oraz Unified Communication.
W czasie kryzysu usługi VoIP cieszą się dużą popularnością zarówno wśród odbiorców indywidualnych, jak i biznesowych. Od końca 2008 roku do czerwca 2009 liczba abonentów indywidualnych korzystających z technologii VoIP wzrosła o 14 %. Ciekawe trendy można zaobserwować wśród klientów biznesowych.
Firmy coraz chętniej sięgają po IP Centrex oraz Unified Communications, świadczone w modelu oprogramowanie jako usługa. Infonetics Research przewiduje, że na koniec bieżącego roku przychody operatorów ze sprzedaży powyższych usług wzrosną o 26 % w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. IP Centrex cieszy się popytem zwłaszcza wśród małych i średnich firm. 66 % przedsiębiorstw z Ameryki Północnej, które podpisały w 2009 roku umowy z operatorami na świadczenie usługi, zatrudnia poniżej 100 pracowników.
Analitycy z Infonetics Research wskazują na Amerykę Północną oraz EMEA, jakie regiony o największym natężeniu usług VoIP. Zuważają również szybko rosnący popyt w innych regionach Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Łacińskiej i Środkowej.
Japoński NTT, France Telecom oraz Comcast z Ameryki Północnej to operatorzy, którzy mogą się pochwalić największą liczbą abonentów VoIP. Wymieniona trójka obsługuje aż 20 % indywidualnych użytkowników VoIP na całym świecie.