Oracle przejął firmę Responsys, dostawcę oprogramowania do zarządzania marketingiem w modelu B2C, działającego w chmurze. Wartość transakcji wyniosła około 1,5 miliarda USD.
Systemy Responsys są używane przez największe firmy dostarczające usługi B2C, gdzie służą do połączenia marketingowych procesów odbywających się wszystkich kanałach kontaktów z klientami – takich jak email, urządzenia przenośne, czy platformy społecznościowe, na masową skalę. Dołączenie oprogramowania Responsys rozszerzy zakres funkcjonalności systemów Oracle Customer Experience Cloud oraz Oracle Marketing Cloud, zajmujących się obsługą procesów sprzedażowych, usługowych, obsługą klienta, serwisów społecznościowych i marketingiem.
Połączenie oprogramowania Responsys i Oracle Eloqua w chmurze Oracle Marketing Cloud, dostarczy szefom marketingu narzędzia do działania na jednej, wspólnej platformie, jednocześnie w modelu B2B i B2C, co przyniesie zwiększenie jakości obsługi klientów i ich satysfakcji, dzięki nowym możliwościom interakcji w ciągu całego cyklu kontaktów z nimi.