Frost & Sullivan uważa, że operatorzy na największych rynkach zachodnioeuropejskich będą czerpać spore profity ze sprzedaży usług TV, mimo że obecnie słaba koniunktura gospodarcza wpłynęła na spadek zainteresowania usługami IPTV.
Frost & Sullivan zrewidował zeszłoroczne prognozy dotyczące przewidywanego złożonego rocznego wskaźnika wzrostu CAGR w perspektywie trzyletniej – z zakładanych 29% do mniej niż 15%. Yiru Zhong, analityk globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan, stwierdza: „Wprawdzie rozczarowujące wyniki IPTV to nie koniec świata dla właścicieli platform telekomunikacyjnych, ale ta spadkowa tendencja sprzyja powstawaniu nowych rodzajów usług i bardziej innowacyjnych modelów biznesowych w całym łańcuchu wartości.”
Frost& Sullivan wciąż uważa, że przyszłość należy do sektora wideo. Aby skorzystać na konsumpcji wideo przez użytkowników końcowych, nadawcy i inne podmioty gromadzące treści w technologii High Definition (HD) muszą zapewnić wyższą jakość i bezpieczeństwo sieci. Z drugiej strony operatorzy telekomunikacyjni mogą wypełnić lukę pomiędzy konsumentami i nadawcami, a innymi podmiotami gromadzącymi treści i informacje, poprzez stworzenie sieci komunikacyjnej ze zróżnicowaną jakością usług (Quality of Service) na różnych poziomach cenowych.
Gdy operatorzy i dostawcy mediów będą już w stanie dostarczać i dostosowywać zawartość programów wideo do potrzeb użytkowników końcowych, potencjalny dochód ze sprzedaży usług TV może wynieść od 15 do 22% dochodu ze sprzedaży detalicznej operatorów telekomunikacyjnych na pięciu największych rynkach zachodnioeuropejskich, jak Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy oraz Hiszpania.
W Polsce plany wprowadzenie pilotażowych usług IPTV w Warszawie i Wrocławiu wspólnie z n, cyfrową platformą Direct-To-Home (DTH), ogłosiła Netia. Operator rywalizować będzie z TP, która działa na rynku usług IPTV od końca 2006 roku. W porównaniu z telewizją kablową, IPTV jest wciąż młodą platformą wideo w Polsce. Jednak potencjał wzrostu jest znaczący, szczególnie, jeśli weźmie się pod uwagę rosnącą penetrację gospodarstw domowych przez usługi szerokopasmowe. Według danych UKE, tylko 42% gospodarstw domowych to abonenci DTH, a 38% to gospodarstwa korzystające z telewizji kablowej.
Zapowiedź Netii o wprowadzeniu usług IPTV wraz z n to kolejna strategia na przyciągnięcie większej liczby nowych abonentów usług szerokopasmowych i przejęcie ich od dominującego gracza – Telekomunikacji Polskiej. To także kolejny ruch w celu osiągnięcia założonego celu, jakim jest dostarczanie klientom zarówno usług telekomunikacyjnych, jak i medialnych. Zdaniem Frost & Sullivan ta strategia „kumulowania” wpłynie na zwiększenie liczby abonentów sieci szerokopasmowych oraz przyspieszy rozwój konsumpcji mediów w Polsce. Obecnie liczba abonentów IPTV jest nieznaczna, jeśli porówna się ją do liczby domostw objętych rozwiązaniem DTH. Grupa TP zanotowała mniej niż 100 000 abonentów IPTV w roku 2008, co stanowi nieco mniej niż 5% całej liczby abonentów usług szerokopasmowych.