HP poinformował o wprowadzeniu na rynek nowej wersji oprogramowania HP Business Service Management (BSM) 9.12, które pomaga firmom zarządzać usługami informatycznymi, spełnić wysokie oczekiwania w zakresie wydajności oraz zabezpieczyć się przed incydentami w infrastrukturze informatycznej przed ich wystąpieniem.
Zwiększa tym samym dostępność usług oraz pozwala kierownictwu działu IT podejmować czynności prewencyjne przez analizowanie i eliminowanie potencjalnych problemów na wczesnym etapie.
Współcześnie zarządzanie wydajnością systemów informatycznych jest coraz trudniejsze, do czego przyczynia się zarówno postęp technologiczny, jak i rosnący wolumen treści generowanych przez użytkowników oraz informacji tworzonych w wielu połączonych ze sobą aplikacjach, działających w firmie i poza nią. Obecnie procesy zarządzania infrastrukturą informatyczną mają zwykle charakter reaktywny, oferując ograniczone możliwości izolowania i ustalania priorytetów problemów, które mogą negatywnie wpłynąć na usługi biznesowe.
HP BSM jest głównym komponentem pakietu HP IT Performance Suite — platformy nowej generacji dla przedsiębiorstw, która ułatwia szefom działów informatycznych zwiększyć wydajność systemów dzięki analizie danych operacyjnych. Pakiet ten oferuje kompleksowy przegląd wszystkich zasobów informatycznych, automatyzuje zarządzanie infrastrukturą IT i dostosowuje jej wydajność do konkretnych celów biznesowych.
Zapobieganie przerwom w pracy systemu
HP BSM 9.12 automatycznie gromadzi informacje o usługach, aplikacjach, infrastrukturze i wydajności sieci. W rezultacie klienci mogą śledzić zmiany w pracy systemu i szybko wykrywać przyczyny problemów związanych z wydajnością lub dostępnością.
W rozwiązaniu HP BSM 9.12 wprowadzono nowy moduł o nazwie HP Service Health Analyzer (SHA) — narzędzie do analizy, które nie wymaga konfiguracji ani prac związanych z utrzymaniem. Jest ono oparte na modelu usług uruchomieniowych HP, który umożliwia przeglądanie usług aplikacyjnych w czasie rzeczywistym niezależnie od tego, czy aplikacje są uruchomione w systemie firmy czy na zewnątrz, w środowisku fizycznym czy wirtualnym. Narzędzie HP SHA, opracowane wspólnie z HP Labs, koreluje nieprawidłowości w funkcjonowaniu infrastruktury informatycznej z historycznymi danymi dotyczącymi wydajności. W rezultacie klienci mogą zapobiegać przestojom, wdrażając odpowiednie środki zanim pojawią się problemy w realizacji usług informatycznych.
Rozbudowana analityka
HP SHA analizuje w czasie rzeczywistym duże ilości złożonych danych w środowiskach mobilnych, fizycznych, wirtualnych i przetwarzania w chmurze, aby dostarczyć użytkownikowi informacje ułatwiające podjęcie odpowiednich działań. Wykorzystując model usług uruchomieniowych HP, narzędzie to bada normy historyczne i aktualne trendy w danych dotyczących zarówno aplikacji, jak i infrastruktury, a następnie koreluje nieprawidłowości z topologią lub odwzorowaniami. Gdy HP SHA wykryje, że wyniki pomiarów wydajności nie są skorelowane z trendami historycznymi, prześle alarm do narzędzia zarządzania zdarzeniami i zainicjuje automatyczną naprawę problemu.