Na nasyconym rynku europejskim, operatorzy mobilni bezpardonowo walczą o utrzymanie i rozszerzenie swoich udziałów. Nowi gracze, wchodzący na rynek, stają przed trudnym zadaniem. Firma doradcza Frost & Sullivan wyróżniła trzech operatorów, którym udał się zaistnieć na lokalnych rynkach.
W doborowym gronie oprócz operatora „3” działającego we Włoszech i Wielkiej Brytanii, hiszpańskiego Yoigo, znalazło się P4. Frost & Sullivan chwali P4 za odpowiednią strategię. Operator skupił się na segmencie młodzieżowym, kreując wizerunek jako „interaktywnego operatora sieci komórkowej”. Poza tym zawarł porozumienie partnerskie z Onet.pl, w celu połączenia bezprzewodowych usług komunikacyjnych z możliwościami oferowanymi przez Internet, jak tworzenie serwisów społecznościowych.
Zdaniem Frost&Sulivan kluczem do sukcesu okazała się decyzja operatora o skupieniu się na jednej, określonej grupie docelowej klientów – młodzieży i zapewnieniu jej wyjątkowo korzystnych warunków. Play zdobył pięcioprocentowy udział w rynku w drugim roku działalności.
„Obserwując działalność i wyniki 3, Play i Yoigo, możemy wyciągnąć dwa główne wnioski. Po pierwsze, nowi gracze, niezależnie od swojej wydajności, są w stanie motywować graczy istniejących i mocnych na danym rynku do przyspieszenia wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, od ofert usługowych dla partnerów do sposobów postępowania z istniejącymi i nowymi klientami. Po drugie, atrakcyjność wartości oferty nie może polegać wyłącznie na niskim koszcie” – podsumowuje analityk Frost & Sullivan Yiru Hong.