Czy sieć jest gotowa do obsługi VoIP?

0

Passus wprowadza do oferty oprogramowanie NetAlly Network Assesment and Troubleshooting firmy Fluke Networks, służące do automatycznej oceny przygotowania sieci do obsługi VoIP.

Oprogramowanie NetAlly dokonuje oceny, która ma na celu oszacowanie stopnia przygotowania sieci przed wdrożeniem rozwiązań VoIP. Umożliwia sprawdzenie, czy wydajność istniejącej sieci zapewni poprawne działanie komunikacji VoIP. W przeciwieństwie do innych systemów opartych na generowaniu zwykłego obciążenia symulującego VoIP, NetAlly dokonuje oceny na podstawie generowanego realnego ruchu VoIP, dla którego można wybrać jeden z typowych kodeków (np. G.711, G.729), wraz z tak szczegółowymi parametrami, jak Silence Suppression, czy de-jitter buffer.

Oprócz analizy podstawowych wskaźników istotnych dla ruchu VoIP, jak opóźnienie, jitter, czy strata pakietów, oprogramowanie NetAlly jest w stanie wykonywać szereg specjalistycznych testów diagnostycznych przy dowolnie regulowanych parametrach, co może ułatwić identyfikację problemów z wydajnością. Testy diagnostyczne transmisji można wykonywać pomiędzy użytkownikami albo między użytkownikiem a serwerem aplikacji.

Poza tym NetAlly umożliwia:

  • Ocenę, czy niezbędne jest wdrożenie strategii jakości usług typu QoS;
  • określenie średniej jakości połączeń (MOS – Mean Opinion Score), jakiej należy się spodziewać po wdrożeniu;
  • określenie maksymalnej ilości połączeń, jaką jest w stanie obsłużyć infrastruktura, zapewniając ich dobrą jakość;
  • określenie, ile równoczesnych połączeń VoIP może obsłużyć sieć bez pogarszania wydajności pracy dotychczasowych aplikacji;
  • określenie głównych czynników ograniczających jakość połączeń głosowych – opóźnienie, strata pakietów, jitter lub dobór kodeka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ