Cisco rozszerza ofertę rozwiązań Cisco TelePresence o nowy punkt końcowy wyposażony w jeden ekran i jedną kamerę.
Rozwiązanie jest przeznaczone dla maksymalnie dwóch użytkowników. Cisco TelePresence 1100 wykorzystuje ekran plazmowy o przekątnej 65 cali i może zostać zainstalowany w niewielkich salach konferencyjnych. Kiedy system nie jest używany do prowadzenia wideokonferencji, może służyć jako ekran do prezentacji lub cyfrowa plansza. Zastosowania te są możliwe dzięki wbudowanej funkcji Cisco Digital Media Player.
Wszystkie punkty końcowe Cisco TelePresence — zarówno przeznaczone do użytku indywidualnego (jednostki wyposażone w jeden ekran), jak i systemy przeznaczone do dużych sal — są zgodne ze wszystkimi rozwiązaniami wideokonferencyjnymi opartymi na standardach i obsługującymi zarówno niską jak i wysoką rozdzielczość, a także z internetowymi aplikacjami do obsługi wideokonferencji, np. Cisco WebEx.
Rozwiązanie Cisco TelePresence Extended Reach umożliwia wdrażanie jednoekranowych punktów końcowych Cisco TelePresence w placówkach, w których istnieje możliwość korzystania z technologii T-1/E-1 lub połączenia szerokopasmowego z Internetem.
System Cisco TelePresence 1100 obsługuje wszystkie rozwiązania i aplikacje Cisco TelePresence, w tym Recording Studio, Events oraz Expert on Demand.