Z badania przeprowadzanego przez firmę Infonetics Research wynika, że rynek rozwiązań UC wyraźnie rośnie. Warto zauważyć, że w porównaniu z wynikami poprzednich badań, zmienił się lider tego rynku.
Publikowane co pół roku badania „Unified Communications and IP Contact Center Market Share and Forecasts” pokazują, że rynek komunikacji zunifikowanej, obejmujący rozwiązania UC oraz klienckie oprogramowanie typu instant messaging, wart był w 2008 roku nieco ponad pół miliarda dolarów. Liczba sprzedanych klienckich komunikatorów UC wzrosła globalnie o 47 %, osiągając poziom 1,4 miliona.
W między czasie numerem jeden na tym rynku stała się firma Cisco, awansując z piątego miejsca w poprzednim rankingu. Cisco wyprzedziło głównych rywali: Siemensa i Avayę, które zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Zdaniem Matthiasa Machowinskiego, analityka z Infonetics Research, rynek ten będzie rósł w tempie 16 % rocznie. Ekonomiczne spowolnienie, uważa Machowinski, nie będzie miało wpływu na sprzedaż komunikatorów UC, a jest to najważniejszy segment tego rynku. Wręcz przeciwnie, wartość tego rynku podwoi się w tym roku. Czynnikami napędzającymi wzrost rozwiązań UC jest coraz większa mobilność użytkowników i ich geograficzne rozproszenie. Do tego dochodzą działania producentów central telefonicznych IP PBX, sprzedających te rozwiązania w pakiecie z innymi produktami.