Avaya wprowadza innowacje w rozwiązaniach wideo. Zapewnią one klientom dostęp do nowych funkcji ułatwiających współpracę między pracownikami.
Do najważniejszych innowacji w rozwiązaniach wideo Avaya należą:
Avaya Aura Conferencing z Avaya Flare 1.1 – umożliwia współpracę aplikacji typu softfon i videosoftfon z tabletami, smartfonami i komputerami osobistymi. Avaya Aura Conferencing umożliwia przeprowadzenie 7,5 tys. równoległych sesji maksymalnie dla 75 tys. użytkowników.
Scopia XT5000 – terminal wideo z dodatkowymi opcjami które umożliwiają utworzenie cztero lub dziewięciostronnej konferencji W najnowszym wersjach oprogramowania będzie zintegrowany z flagowym produktem Avaya dla MSP czyoli Avaya IP Office.
Scopia Mobile – Dodatkowa opcja przeznaczona dla smartfonów i tabletów Aplikację można bezpłatnie ściągnąć z Google play i Apple Apps. Scopia Mobile była jedną z pierwszych – opartą na standardach – aplikacją wideo, która umożliwiała wideo konferencje HD, a także moderowanie i administrację za pośrednictwem intuicyjnego interfejsu użytkownika.
Scopia XT Executive 240 Desktop – nowy desktopowy system wideokonferencji, opcjonalnie z wbudowanym MCU. Terminal daje możliwość prowadzenia równoległych strumieni wideo wysokich rozdzielczości. System wykorzystuje H.264 SVC i H.264 High Profile.
Scopia TIP Gateway – umożliwia transmisję wideo, danych i dźwięku w środowisku telepresence Cisco.
Scopia Management System – posiada interfejs oparty na przeglądarce internetowej. To rozwiązanie do zarządzania, które zarządza współpracą strumieni wideo przesyłanych do komputerów PC, komputerów Mac, smartfonów i tabletów. Interfejs zawiera serwis Google Maps, dzięki któremu użytkownik otrzymuje wgląd na topologię współpracującego ze sobą sprzętu. System jest skalowany aż do 400 tys. użytkowników, co oznacza, że może być z powodzeniem stosowany przez operatorów i wielkie przedsiębiorstwa.
Avaya Client Applications z integracją Microsoft Lync, Outlooka i Office –wykorzystuje Avaya Aura w celu usprawnienia komunikacji typu punkt-punkt lub punk-wielopunkt, a także do zapewnienia kompatybilności z rozwiązaniami konferencyjnymi, jak na przykład Avaya-Radvison, LifeSize i Polycom. Avaya Client Applications jest zbiorem wtyczek (plugin) do komunikacji w czasie rzeczywistym z komputerami wyposażonymi w system Microsoft, jak Lync/OCS, Office, Internet Explorer i Dynamics (CRM), jak również systemami IBM – Sametime i Salesforce.com (CRM).