Avaya zapowiedziała nową swojego rozwiązania do komunikacji zunifikowanej dla małych i średnich. Avaya IP Office 8.1 oferuje nowe mechanizmy mobilności, zarządzania i bezpieczeństwa — a także usługi niestandardowe — które pomagają małym i średnim firmom efektywnie i bezpiecznie wykorzystać środowiska BYOD.
Avaya IP Office 8.1 — rozwiązanie, które może znaleźć zastosowanie nawet w firmach zatrudniających 5 pracowników — skaluje się do 1000 użytkowników w jednej lokalizacji (poprzednio 384). Zapewnia to przedsiębiorstwom bardziej ekonomiczny, uproszczony sposób zarządzania większą liczbą użytkowników sieci w jednej lub wielu lokalizacjach.
Z kwietniowych badań Forrester Research poświęconych trendom BYOD wynika, że 56 proc. osób, które pracują na tabletach, i 66 proc. korzystających ze smartfonów używa do tego urządzeń prywatnych . Aby rozszerzyć możliwości pracy małym i średnim firmom niezbędne w ewoluującym środowisku, Avaya IP Office 8.1 wprowadza następujące funkcje:
- Avaya Flare Communicator, aplikacja mobilna poprzednio oferowana tylko dużym przedsiębiorstwom, obecnie jest dostępna dla użytkowników Avaya IP Office z małych i średnich firm, którzy pracują na tabletach Apple iPad albo laptopach z systemem Windows. Zapewnia ona mobilny dostęp do funkcji pracy zespołowej, takich jak rozmowy telefoniczne klasy biznesowej, sygnalizacja obecności, przeszukiwanie firmowej książki telefonicznej oraz zarządzanie dwoma jednoczesnymi połączeniami.
- Nowe scentralizowane zarządzanie i licencjonowanie upraszcza nadzór nad komunikacją w środowiskach rozproszonych, umożliwiając efektywne zarządzanie kilkoma lokalizacjami z jednego miejsca. Zmiany w poszczególnych lokalizacjach można wprowadzać za pomocą prostego narzędzia administracyjnego, co oszczędza pieniądze, pracę i czas.
- Ulepszone opcje zabezpieczeń w Avaya IP Office chronią przed oszustwami telefonicznymi, atakami blokady usług oraz innymi zagrożeniami za sprawą nowej, przeznaczonej dla małych i średnich firm wersji Avaya Session Border Controller — rozwiązania zapewniającego zaporę sieciową SIP. Rozwiązanie ma być dostępne w trzecim kwartale 2012 r.
- Avaya IP Office Support Service, pierwsza usługa wsparcia opracowana przez firmę Avaya z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, oferuje szybkie rozwiązywanie problemów, pomoc techniczną wykwalifikowanych inżynierów oraz bezpieczny dostęp zdalny. Nowe funkcje SSL-VPN wbudowane w Avaya IP Office 8.1 gwarantują bezpieczne dostarczanie aktualizacji, poprawek i usług internetowych.