5 prognoz dla komunikacji na 2014 rok

0

Eksperci Unify przewidują pięć najważniejszych trendów dotyczących rozwiązań komunikacyjnych i technologicznych w przyszłym roku.

1. „Wirtualna” prywatna chmura

W komunikacji biznesowej jednym z aspektów, które hamują rozwój rozwiązań w chmurze publicznej – jest panujące wśród decydentów IT przyzwyczajenie do „własnych zasobów”. Własne bezpieczeństwo, własne serwery, własne możliwości zapewnienia odpowiedniego poziomu usług i tak dalej. Jest to tradycyjne postrzeganie firmowej infrastruktury IT, która bardzo szybko staje się przestarzała i kosztowna w utrzymaniu. W 2014 r. obawy te i problemy nie znikną, ale zostaną zmniejszone dzięki wdrożeniu usług ”wirtualnych” prywatnych chmur.

Dzięki wykorzystaniu technologii wirtualizacji, wspólna chmura publiczna może zostać podzielona i używana tak jak chmura prywatna lub dedykowane usługi hostingowe. Takie rozwiązanie rozwiewa obawy o bezpieczeństwo, sposób przechowywania danych czy poziom usług, a jednocześnie umożliwia czerpanie korzyści z chmury publicznej. Eksperci Unify uważają, że pozwoli to na dynamiczny rozwój UC jako usługi (UCaaS), zwłaszcza w przypadku średnich przedsiębiorstw. Ogólna dostępność licencji i darmowe wersje próbne zachęcą do wdrożenia rozwiązań UC.

2. BYOD stanie się CYOD

Eksperci Unify przewidują, że trend BYOD (bring your own device) przekształci się w CYOD (C = choose). Działy IT radzą sobie z obsługą wielu opcji konsumenckich poprzez ustawienie odpowiednich profili osobistych i biznesowych, w celu uniknięcia przenikania się treści i zapewnienie lepszego bezpieczeństwa Eksperci IT wspomagają główną działalność biznesową firmy, będąc partnerem dla innych. Poza tym raczej wspierają użytkowników, a nie narzucają im odgórnie rozwiązania, zarządzając nimi i ściśle je kontrolując. Jakie wybory przyniesie CYOD? Android, Apple i Microsoft.

3. Znajomość użytkowników i jeden ekran – prawdziwa integracja

Eksperci Unify przewidują, że dobrze rozpoznane potrzeby użytkowników pozwolą na dostosowanie funkcji i możliwości rozwiązań do pracy i stylu życia. To indywidualne dopasowanie do stylu pracy użytkownika sprawia, że konfiguracja i dostęp są bardzo proste. Urządzenie wraz ze swoim oprogramowaniem samo przewiduje, co należy zrobić – i robi to „automagicznie”.

Konsolidacja wszystkiego na „jednym ekranie” zapewni zgromadzenie w jednym dostępnym miejscu wszystkich treści, całej komunikacji, aktywności kanałów i wiadomości. W 2014 r. użytkownicy naprawdę zaczną korzystać ze zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych, a przez to będą bardziej efektywni.

4. WebRTC – komunikacja w czasie rzeczywistym poprzez przeglądarkę

W 2014 r. WebRTC powinno szeroko wejść do komunikacji przedsiębiorstw dla audio, wideo i konferencji internetowych w grupach roboczych i zespołach wirtualnych za pośrednictwem przeglądarek i urządzeń mobilnych. Standard WebRTC posiada wielki potencjał dla powszechnego rozwoju we wszystkich segmentach i rynkach.

5. Wszystko cyfrowe

W 2014 r. nastąpi przełom w komunikacji z klientami. IDC zauważyło, że na wielu rynkach, do 50% działań w ramach procesu sprzedaży odbywa się on-line – za pośrednictwem cyfrowych aktywów, kanałów społecznościowych i treści internetowych. Zamiast tradycyjnych punktów kontaktowych, takich jak papierowe broszury marketingowe, tradycyjne kanały sprzedaży detalicznej, biura obsługi czy call center, firmy w 2014 r. jeszcze intensywniej będą wykorzystywać „cyfrowy obieg informacji”, który stał się głównym czynnikiem przyciągającym potencjalnych klientów (nie wspominając o utrzymaniu dotychczasowych klientów).
Stawia to przed komunikacją przedsiębiorstw jeszcze większe wyzwania w celu zapewnienia bezproblemowej integracji multimediów, kanałów społecznych i interaktywnych. Teraz rządzi klient i to on wymusi dalszy rozwój procesu digitalizacji.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ