Badanie „Telecommuting Study” przeprowadzone wśród pracowników firmy Cisco dowodzi, że telepraca umożliwia zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, zwiększa wydajność i zadowolenie z pracy i zapobiega emisji gazów cieplarnianych do środowiska dzięki ograniczeniu dojazdów do pracy.
Cisco Systems przedstawiła wyniki badania dotyczącego telepracy, w którym wzięło udział niemal 2000 jej pracowników. Badanie miało na celu ocenę aspektów społecznych, ekonomicznych i środowiskowych związanych z telepracą.
Współczesny model zatrudnienia ciągle się zmienia i coraz częściej wiąże się z podróżami zagranicznymi. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw rozważa wdrożenie strategii telepracy, aby obniżyć koszty i emisję gazów cieplarnianych oraz zatrzymać w firmie najbardziej utalentowanych pracowników. Badanie przeprowadzone przez Cisco pomoże dostrzec korzyści, jakie przemyślany system telepracy niesie zarówno pracownikom, jak i pracodawcom.
Firma Cisco umożliwia zatrudnianym osobom pracę w zespołach niezależnie od miejsca pobytu, co zwiększa ich wydajność i efektywność. Zgodnie z danymi działu biznesowych usług internetowych Cisco, który zajmuje się doradztwem w zakresie globalnych strategii, przedsiębiorstwo uzyskuje dzięki telepracy oszczędności rzędu 277 mln USD rocznie. Cisco przewiduje, że pracownicy i pracodawcy będą w coraz większym stopniu odnotowywać korzyści z telepracy dzięki wdrażaniu kolejnych rozwiązań informatycznych klasy korporacyjnej, które umożliwiają łączność z telepracownikami, np. Cisco Virtual Office i wprowadzone niedawno na rynek rozwiązanie Cisco OfficeExtend, a także narzędzie do współpracy online Cisco WebEx.
W badaniu wzięło udział 1992 pracowników firmy Cisco z regionów: Europa, Daleki Wschód, rynki rozwijające się, Japonia oraz USA i Kanada.
Wnioski z badania
- Około 69% respondentów ocenia, że telepraca zwiększa ich wydajność, a 75% badanych uważa, że poprawia terminowość ich pracy.
- 83% badanych jest zdania, że ich zdolność komunikacji i współpracy z kolegami w czasie pracy zdalnej jest taka sama, a nawet lepsza, w porównaniu z pracą w siedzibie firmy.
- 67% badanych twierdzi, że telepraca podwyższa ogólną jakość ich pracy.
- Dla 80% respondentów zaletą telepracy jest lepsza jakość życia.
- Telepraca może też obniżyć wskaźnik rotacji pracowników, ponieważ ponad 91% badanych wymieniło możliwość pracy zdalnej jako ważny lub bardzo ważny czynnik ich ogólnego zadowolenia z pracy.
- W 2008 r. system telepracy w Cisco pozwolił zapobiec emisji ok. 47 320 ton gazów cieplarnianych do środowiska dzięki ograniczeniu dojazdów do pracy.
- Średnia odległość pokonywana przez osoby dojeżdżające do pracy różni się w poszczególnych regionach. Pracownicy w USA i Kanadzie muszą przejechać w obie strony średnio 48 km, w regionie Dalekiego Wschodu – ok. 22,5 km, a w Japonii – 42 km. Trasa dojazdu osób zatrudnionych w krajach rozwijających się liczy w obie strony średnio 26 km, natomiast w Europie średnia wynosi 74 km.
- Telepraca pozwoliła pracownikom firmy Cisco zaoszczędzić na paliwie łącznie 10,3 mln USD w ciągu roku.
Źródło: www.cisco.pl