DDoS może trwać kilka, a nawet kilkanaście dni

0

Przynajmniej jedna na pięć firm, które padły ofiarą ataku DDoS – mającego na celu m.in. zatrzymanie działania usług online – musiała zmagać się ze szkodliwymi działaniami cyberprzestępców przez kilka, a nawet kilkanaście dni. Takie są wyniki badania zorganizowanego przez Kaspersky Lab.

W ramach międzynarodowego badania zorganizowanego przez Kaspersky Lab przedstawiciele firm dotkniętych atakami DDoS zostali zapytani o czas trwania szkodliwych działań oraz ich wpływ na działanie organizacji, stron WWW, usług lub infrastruktury IT. Okazało się, że w 13% przypadków atak doprowadził do całkowitego zatrzymania zasobu online, a 52% respondentów zauważyło znaczne spowolnienie w funkcjonowaniu usług. W 29% przypadków ataki spowodowały błędy w operacjach realizowanych online przez klientów atakowanych firm.

Przykładem długotrwałych działań cyberprzestępczych może być atak DDoS na fińską korporację finansową OP Pohjola Group, w wyniku którego klienci nie mogli korzystać z usług finansowych przez ponad 6 dni.

„Atak DDoS to poważny cios dla firmy – niezależnie od tego, czy prowadzi do kilku krótkich incydentów, czy do długotrwałej, ciągłej utraty usługi. Obydwie sytuacje mają wpływ na spadek zadowolenia klientów oraz na ich chęć powrotu do usługi w przyszłości. Korzystanie z wiarygodnych rozwiązań do ochrony przed atakami DDoS pozwala firmom na nieprzerwane świadczenie usług online, nawet podczas najbardziej zmasowanych działań cyberprzestępczych” – powiedział Jewgienij Wigowski, szef działu odpowiedzialnego za rozwiązanie Kaspersky DDoS Protection, Kaspersky Lab.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ