Niemiecki producent oferuje m.in. systemy PBX, telefony i inne urządzenia końcowe, rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa komunikacji, systemy DECT, a także rozwiązania wideokonferencyjne, narzędzia WebRTC oraz aplikacje komunikacyjne dostosowane do specyficznych wymagań użytkowników. Teraz, innovaphone chce wzmocnić kanały sprzedaży i pozycję rynkową.
Przedstawiciele innovaphone zapowiadają szereg działań mających na celu wzmocnienie obecności na rynku polskim. „Na polskim rynku jest jeszcze sporo miejsca dla dostawców rozwiązań UC. Rozwiązania takie zyskują na popularności, ale nie są obecne we wszystkich firmach. Co więcej, niektóre organizacje są przywiązane do prostych, wykorzystywanych dotąd rozwiązań. Firmy takie zachęcamy do nawiązania współpracy z innovaphone, ponieważ nasza infrastruktura nie wymaga inwestycji w dodatkowe serwery. Proces migracji do środowiska zintegrowanej komunikacji można rozpocząć od prostej telefonii, a następnie dodawać do niej kolejne elementy. Dzięki takiemu podejściu znacząco obniżamy przeszkody w przejściu na technologie Unified Communications” – mówi Rafał Lipka-Zanozik, Area Sales Manager innovaphone w Polsce.
Wśród dostępnych na polskim rynku rozwiązań zintegrowanej komunikacji ofertę innovaphone wyróżniać ma także uniwersalność i wysoka skalowalność. „Nasze rozwiązania zapewniają bezpieczną wysokiej jakości komunikację zarówno dla małych jak i dużych firm. Ofertę innovaphone wyróżnia możliwość używania naszej platformy do instalacji on-site jak i w formie usługi opartej na modelu chmury obliczeniowej. Tym samym nasze rozwiązania wpisują się także w potrzeby resellerów systemów PBX, jak i dostawców rozwiązań chmurowych” – dodaje Rafał Lipka-Zanozik. Według niego silną stroną rozwiązań innovaphone jest także wysoka dostępność i stabilność działania. Istotny jest też – stale rozszerzany – wachlarz aplikacji klienckich oraz wsparcie dla procesów komunikacji z klientami w oparciu o standard WebRTC.
W realizację strategii rozwoju na polskim rynku wpisują się też zapowiadane działania mające na celu zwiększenie liczby lokalnych partnerów innovaphone. „Chcielibyśmy znacząco zaznaczyć swój udział w polskim rynku poprzez przekonanie partnerów oraz klientów do siły naszych rozwiązań. Zgodnie z ideą firmy innovaphone na rynku polskim stosowany będzie model sprzedaży poprzez dystrybutorów i partnerów. Do współpracy zapraszamy zarówno firmy, które dobrze czują się zarówno w świecie IT, jak i te, które specjalizują się w dziedzinie komunikacji głosowej. Jednym z benefitów płynących ze współpracy z innovaphone jest możliwość dotarcia z jednym, innowacyjnym rozwiązaniem do wszystkich firm, niezależnie od ich specjalizacji branżowej, czy wielkości” – zapewnia Rafał Lipka-Zanozik. Obecnie rozwiązania innovaphone na polskim rynku dostarczają firmy: KOMSA Systems Polska oraz KONTEL.