Dell Technologies World 2018 – prosto z Las Vegas

0

W Las Vegas w dn. 1-3 maja odbyła się największa, doroczna impreza organizowana przez Dell Technologies. Wśród 14 tys. uczestników znaleźli się klienci, partnerzy, analitycy i dziennikarze. Była to świetna okazja, aby poznać nowe produkty i technologie, nad którymi pracuje koncern.

Jest to już kolejna edycja tej imprezy, ale w tym roku po raz pierwszy odbyła się pod nowym szyldem w związku z tym, że producent zmienił nazwę (wcześniej Dell EMC, obecnie Dell Technologies). W pierwszy dzień konferencji swoje wystąpienie na sesji plenarnej miał sam Michael Dell. Oprócz wygłoszenia prezentacji wręczył on nagrody ośmiu najbardziej wyróżniającym się klientom. Była to nie tylko okazja do wyróżnienia tych klientów, ale również do pokazania innym, jakie korzyści mogą płynąć dla klientów z głębokich relacji z Dell Technologies. Pierwszą grupę nagrodzonych stanowiły cztery uznane za najbardziej innowacyjne firmy, które czerpią znaczne korzyści biznesowe z cyfrowej transformacji. Były to, m.in. Ford Motor Company oraz Bank Leumi (najstarszy izraelski bank korporacyjny). W drugiej grupie znalazły się firmy, które są obecnie w początkowym stadium rewolucyjnej transformacji. Wyróżnione zostały firmy Volvo, Travelers oraz State Bank of India.

Nowe produkty wesprą sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe
Przedstawiciele Dell Technologies zapowiedzieli podczas konferencji nowe produkty, których przeznaczeniem jest, m.in. wydajna obsługa systemów AI oraz uczenia maszynowego.

Rosnące wymagania w zakresie przechowywania danych i przetwarzania ma spełnić czternasta generacja serwerów PowerEdge, a konkretnie modele PowerEdge R940xa oraz PowerEdge R840. Te serwery zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o uczeniu maszynowym i są wyposażone w procesory Intel Xeon Scalable (do 112 rdzeni). Można w nich zamontować do 6TB pamięci RAM. Opcjonalnie mogą to być moduły NVDIMM. Serwer PowerEdge R840 jest przeznaczony przede wszystkim do analityki, natomiast PowerEdge R940xa to maszyna przygotowana pod kątem systemów transakcyjnych oraz uczenia maszynowego. PowerEdge 940xa może mieć na wyposażeniu 4 procesory Intel Xeon, 4 układy graficzne oraz 32 dyski flashowe. Warto dodać, że producent zanotował w ostatnim kwartale wzrost sprzedaży o 40% w ujęciu rdr w segmencie serwerów. Według przedstawicieli Della jest to efekt, m.in. wprowadzenie silniejszych konfiguracji z układam graficznymi.

Oprócz nowych serwerów producent wprowadza do oferty kolejną generację pamięci masowych PowerMax, obsługujących technologię NVMe i wyposażonych w specjalne mechanizmy do lepszej obsługi systemów uczenia maszynowego. Mogą być one wyposażone wyłącznie w nośniki flash i oferują do 10 mln IOPS. Według producenta jest to najszybsza macierz na świecie.

Współpraca z Intelem
Dell zamierz dalej pogłębiać swoją współpracę z Intelem, czego przejawem jest oferta Dell EMC Ready Solutions, platforma sprzętowa PowerEdge 4740 czy rozwiązania programowe, które mają poprawić wydajność procesorów Intel Xeon Scalable oraz układów Intel FPGA. Ponadto Dell dołączy do programu Intel AI Builders.

Ostatnią z nowości dotyczą AI (Artificial Intelligence) była informacja o Dell Precision Optimizer 5.0, rozwiązaniu, które wykorzystuje sztuczną inteligencję do maksymalizacji wydajności aplikacji działających na stacjach roboczych Dell Precision. To świetny przykład tego, jak Dell integruje i wykorzystuje AI do poprawy swoich produktów.

Hyperkonwergentne nowości
Dell zapowiedział kilka nowinek w ramach swojej oferty infrastruktury hiperkonwergentnej. Zostały wprowadzone nowe funkcji w Dell EMC VxRail (to jedno z najlepiej sprzedających się rozwiązań tego producenta do budowy infrastruktury hiperkonwergentnej). Są one związane z coraz ściślejszą integracją z oprogramowaniem VMware vSan oraz vSphere. Umożliwiły, m.in. wprowadzenie połączeń sieciowych 25 GB/s czy obsługę układów graficznych NVIDIA Tesla P40.

Kanał jest ważny dla Della
Równolegle z Dell Technologies World miało miejsce spotkanie dla partnerów (resellerów i dystrybutorów) – Dell Global Partner Summit. Wciąż przez wiele osób Dell jest postrzegany jako firma prowadząca sprzedaż bezpośrednio do klientów. Jednak w praktyce jest bardzo mocno obecna w kanale sprzedaży. Według Joyce’a Mullen’a, wiceprezesa w Dell, sprzedaż przez kanał była warto dla producenta 43 mld dolarów. Według koncernu aż 60% jego partnerów w ostatnim roku zwiększyło przychody, a 70% uzyskało wyższe marże. W tym roku Dell Technologies nadal zamierza wprowadzać kolejne udogodnienia dla partnerów. Teraz mają być one związane z ułatwieniem sprzedaży produktów z całego portfolio producenta.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ