Linedata w świecie finansów

0

IT Focus rozmawia z Ciaranem Whooley, Head of Client Services w Linedata, o nowych projektach i planach rozwoju.

Wojciech Urbanek. Czym zajmuje się Linedata?

Ciaran Whooley. Linedata jest globalnym dostawcą oprogramowania dla sektora finansowego. Obecnie posiadamy ponad 700 klientów w 50 krajach. Nasze rozwiązania są wykorzystywane przez branże zarządzania inwestycjami, kredytową oraz leasingu. Główna siedziba firmy znajduje się we Francji. Natomiast we wszystkich największych centrach finansowych, jak Londyn, Nowy Jork, Luksemburg i inne posiadamy lokalne oddziały. Obecnie, w 15 biurach na świecie zatrudniamy tysiąc pracowników.

Jak długo firma działa na polskim rynku?

Ciaran Whooley. Rozwiązania back office’owe Linedata dla administracji funduszy są obecne na polskim rynku od 1994 roku. Byliśmy więc naocznymi świadkami rozwoju i transformacji rynku finansowego w Polsce w ciągu ostatnich 20 lat. Z naszych rozwiązań księgowości funduszy oraz agenta transferowego korzystają fundusze inwestycyjne, depozytariusze, firmy ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne oraz jednostki współpracujące.

Podczas konferencji odbywającej się w Polsce w połowie maja firma zaprezentowała nowe produkty? Jakie są ich atuty?

Ciaran Whooley. Stale usprawniamy nasze rozwiązania, aby sprostać wymaganiom klientów odnośnie efektywności oraz używalności produktów Linedata. Na naszej majowej konferencji ogłosiliśmy stworzenie dwóch nowych platform. Pierwszą z nich jest Linedata Optima. Jest to narzędzie do zarządzania procesami biznesowymi (Business Management Tool) zaprojektowane pod kątem księgowości funduszy. To bazujące na przeglądarce internetowej rozwiązanie monitoruje procesy w momencie zdarzenia, szybko wychwytuje błędy, graficznie prezentuje czasy oraz harmonogramy oraz umożliwia zarządzanie wyjątkami i optymalizację przepływu pracy i wydajności. Druga platforma, Linedata Web Reporting to z kolei elastyczne, zintegrowane, przyjazne urządzeniom mobilnym i bazujące na przeglądarce internetowej rozwiązanie, które umożliwia klientom zbudowanie ich własnego widoku oraz raportów, przy użyciu danych Linedata oraz zewnętrznych rozwiązań. Może zostać wykorzystane przez klientów do zbudowania narzędzi rekonsyliacji, MIS oraz raportów z wyjątkami. Może być również stosowane przez zarządzających inwestycjami aby otrzymać błyskawicznie dane w czasie rzeczywistym oraz raporty z systemu. U agentów transferowych Linedata Web Reporting może być udostępniony inwestorom do zapytań o bilans oraz historię transakcji, a także do przeglądania prowadzonej korespondencji.

Firma posiada w swojej ofercie SaaS. Dla jakich grup klientów adresowane jest to rozwiązanie?

Ciaran Whooley. Linedata jest od 15-stu lat globalnym branżowym liderem w dostarczaniu usług hostingu oprogramowania dla naszych klientów poprzez akredytowane centra w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji. Pozwala to naszym klientom wyeliminować koszty początkowe i zredukować powtarzający się koszt operacyjny. Usługi te oferowane są w formie Application Service Provider z współdzieloną fizyczną infrastrukturą, zarządzaniem centrami (Facility Management) oraz z dedykowaną infrastrukturą i zasobami. Obecnie obserwujemy globalny wzrost zainteresowania tymi usługami ze strony naszych klientów używających rozwiązań front, middle oraz back office, zwłaszcza tych o małym i średnim rozmiarze.

Jakie największe wyzwania stoją przed branżą finansową w związku z migracją na tzw. trzecią platformę. Jak w tym procesie postrzega swoją rolę Linedata?

Ciaran Whooley. Rozumiemy ewolucję technologii destrukcyjnych (disruptive technology) i szukamy lepszych metod wspierania naszych klientów. Celujemy w lepszą automatyzację i obniżanie ogólnego kosztu technologii, przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyka. Postęp w dziedzinie rozwiązań zarządzania procesami biznesowymi wraz z pracą w sieci, łącznością mobilną dla wszystkich naszych rozwiązań oraz otwartą architekturą, zapewniają naszym klientom potrzebne narzędzia do wzrostu konkurencyjności i dokładności. Tym samym, pozwalają na rozwój ich biznesu.


Ciaran Whooley jest Dyrektorem Usług Klienta (Head of Client Services) w Linedata dla regionu EMEA i pracuje w tej roli z polskimi klientami od 1997 roku. Przed dołączeniem do Linedata, Ciaran pracował w administracji funduszy w JP Morgan, będąc wcześniej kwalifikowanym księgowym w jednej z firm księgowej wielkiej czwórki.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ