Magiczny kwadrant Gartnera dla macierzy all-flash

0

Gartner opublikował magiczny kwadrant dla macierzy all-flash. Analitycy w gronie liderów umieścili trzech producentów: EMC, IBM oraz Pure Storage.

Rynek macierzy dyskowych all-flash budzi coraz więcej emocji. Producenci prześcigają się w różnego rodzaju porównaniach, próbując udowodnić, że to właśnie ich produkt jest najszybszy, najbardziej wydajny czy zużywa najmniej energii. Opublikowany kilka dni temu magiczny kwadrant Gartnera pokazuje układ sił w tym segmencie rynku. Warto zaznaczyć, że analitycy skupili się wyłącznie na „czystych” systemach all-flash. Są to produkty obsługujące tylko nośniki SSD, posiadające system operacyjny i oprogramowanie do zarządzanie zoptymalizowane pod kątem obsługi pamięci flash. W zestawieniu nie znalazły się macierze, które współpracują z dyskami twardymi. Gartner nie uwzględnił zatem takich systemów jak: Dell Compellent, EMC VMAX, Fujitsu Eternus DX200F, SanDisk Fusion-io ION, Hitachi Unified Storage, IBM DS8000, NetApp FAS, Oracle ZFS, and Tegile T-Series.

W najbardziej zaszczytnym miejscu – kwadrancie liderów znaleźli się trzej producenci – EMC, IBM oraz Pure Storage. Pierwsza dwójka to uznane firmy na rynku pamięci masowych, choć swoje doskonałe pozycje zawdzięczają przejęciom mniejszych producentów. W przypadku EMC była to izraelska firma XtremIO, zaś IBM pozyskał Texas Memory Systems. Z kolei Pure Storage to młody amerykański producent, działający od 2009 roku. Od tego czasu inwestorzy wpompowali w firme 474,9 mln USD. Pure Storage zatrudnia 650 osób, a około 40 procent sprzedaży realizuje za pośrednictwem partnerów. Grupę pościgową tworzą HP oraz NetApp – firmy umieszczone w części challenger. W gronie wizjonerów znalazły się młode firmy – Violin Memory, Solid Fire, Kaminairo, Nimbus Data oraz Skyera. Do niszowych graczy Gartner zaliczył Cisco, które w 2013 kupiło Whiptail, oraz Huawei.

Twórcy raportu prognozują, że do 2019 roku około 20 procent tradycyjnych macierzy zostanie zastąpionych przez systemy all-flash. W 2017 roku przychody ze sprzedaży macierzy SSD będą aż pięciokrotnie wyższe aniżeli w bieżącym roku. W tym czasie wzrośnie o 50 procent liczba produktów oraz vendorów, niemniej 20 procent spośród obecnych producentów macierzy all-flash zniknie z rynku.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ