Citrix ukazuje trendy w korzystaniu z sieci mobilnych

0

Citrix opublikował raport Citrix Mobile Analytics za II połowę 2014 r. Zapewnia on wgląd w zachowania abonentów oraz w inne czynniki, które wpływają na poziom satysfakcji użytkowników mobilnych usług transmisji danych.

Z raportu wynika, że prawdopodobieństwo obejrzenia wideo przez abonenta sieci LTE jest 1,5-krotnie większe, niż w przypadku abonentów sieci 3G. Ponadto abonenci LTE oglądają je dłużej — 76 procent widzów Netfliksa ogląda wideo przez ponad pięć minut w sieci LTE, a tylko 65 procent w sieci 3G. Ponadto abonenci LTE mają dostęp do treści wyższej rozdzielczości.

Abonenci mobilni zaangażowani w social media.

Sieci społecznościowe to najpopularniejsza kategoria aplikacji mobilnej — 40 procent abonentów mobilnych korzysta z nich codziennie. Według raportu 47 procent danych związanych z sieciami społecznościowymi można przypisać wideo, a 40 procent obrazom. W podziale na regiony największymi konsumentami wideo w sieciach społecznościowych są abonenci z Ameryki Północnej oraz Bliskiego Wschodu — udział danych wideo w ich całkowitym ruchu wynosi odpowiednio 59 i 62 procent. Natomiast w Europie wideo stanowi 39 procent ruchu mobilnych użytkowników sieci społecznościowych, a w Azji i Pacyfiku — 35 procent.

Reklamy na urządzenia mobilne.

Każdego dnia połowa abonentów mobilnych otrzymuje reklamy przez sieć komórkową, a proporcje związane z ich rodzajami szybko ulegają zmianie. Najnowszy raport ujawnia, że od początku 2014 r. liczba mobilnych reklam wideo wzrosła o 20 procent, gdyż reklamodawcy coraz częściej wykorzystują to medium zamiast tradycyjnych banerów. W zeszłym roku z badań Citrix wynikało, że na 20 banerów wysyłanych przez sieć komórkową przypadała jedna reklama wideo. Obecnie ich udział wzrósł do jednej na 16 banerów.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ