Dostępność dla mobilnych i niecierpliwych

0

Producenci urządzeń oraz operatorzy telekomunikacyjni osiągnęli jeden ze swoich głównych celów, przykuwając ludzi do smartfonów, tabletów i laptopów. Jednak to uzależnienie ma też swoją cenę, którą płaci wiele przedsiębiorstw.

Jeszcze do niedawna idea dostępu do Internetu z dowolnego terminala, każdego miejsca i 24 godziny na dobę wydawała się być mrzonką. Dziś jest elementem rzeczywistości. Jednak wszystko ma swoją cenę. Konsumenci stali się bardziej wymagający i niecierpliwi. Nie chcą czekać nawet kilku sekund na uruchomienie witryny. Irytują się, gdy nie mogą uzyskać dostępu do aplikacji lub danych. Wszystko ma działać od ręki. Niewolnicy smartfonów stają się ciężarem dla biznesu? Nowoczesne przedsiębiorstwa, bazujące na nowych technologiach, muszą ponosić dodatkowe wydatki związane z zapewnieniem klientom płynnej i nieprzerwanej łączności. Aby osiągnąć ten cel, należy zainwestować w modernizację centrów danych, a także zachować właściwe proporcje pomiędzy dostępnością, kosztami i bezpieczeństwem. To niełatwe zadanie. Co gorsza, firmy nie mają zbyt wielkiego wyboru.

Analitycy podsuwają różnego rodzaju dane, obrazujące straty wynikające z awarii infrastruktury. Strachy na lachy? Niezupełnie. Wyobraźmy sobie sklep internetowy, który w wyniku awarii serwera zamiera na kilka godzin w okresie przedświątecznym. Nikt nie ma wątpliwości, że jego właściciel poniesie pewne straty. Jak wysokie? To zależy od wielkości sklepu, jego popularności, czy wreszcie oferowanego asortymentu. Wiele zależy też od profilu prowadzonego biznesu. Specjaliści wyliczają, że w przypadku firmy medialnej godzina przestoju można kosztować 90 tys. dolarów za godzinę, zaś dla wielkiego brokera online nawet 6,48 mln dolarów. Nie mniej ciekawa wydaje się odpowiedź na pytanie – co jest najczęściej przyczyną awarii? Według badań IDC aż 40% przestojów wynika z usterek wyposażenia. Z kolei błędy dostawców usług oraz zespołów ludzkich stanowią 25%. Swojego rodzaju ciekawostką jest stosunkowo niewielki odsetek awarii – 10%, to pokłosie cyberataków. Już wkrótce przedstawimy na naszym blogu więcej liczb, opierając się na badaniach przeprowadzonych na zlecenie Veeam Software, autora koncepcji Always-On. Zakłada ona, że jeśli przedsiębiorstwom zależy na obniżeniu ryzyka poważnych konsekwencji, muszą przeciwdziałać rosnącej liczbie i długości nieplanowanych przestojów. W innym przypadku staną się marginalnym graczem lub znikną z rynku.

Czy lansowany przez Veeam Software i kilku innych producentów model ciągłej dostępności danych 24/7/365 jest tylko marketingowym sloganem? A może to właśnie cena mobilnej rewolucji.

box_itfocus_700x100px_bzd_wpis

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ