Grafika 3D w wirtualnych maszynach

0

Firma Parallels zapowiedziała rozwiązanie Parallels Workstation Extreme do wirtualizacji na stacjach roboczych. Nowy produkt wyróżnia się przede wszystkich możliwością bezpośredniego dostępu do karty graficznej z poziomu wirtualnej maszyny.

Dotychczas aplikacje w wirtualnych maszynach były obsługiwane przez emulowane karty graficzne, co przekładało się na bardzo ograniczoną wydajność i praktycznie wykluczało korzystanie z aplikacji 3D. Parallels Workstation Extreme współpracuje z kartami graficznymi Nvidia, wykorzystując wbudowaną w nie technologię SLI Multi-OS, która umożliwia uruchomienia na jednym komputerze kilku aplikacji graficznych jednocześnie. Z kolei uruchamianie aplikacji w wirtualnych maszynach pozwala zachować pomiędzy nimi pełną izolację. Niestety, technologia SLI Multi-OS jest wbudowana tylko w profesjonalne karty graficzny Nvidia Quadro FX 3800, Quadro FX 4800 oraz Quadro FX 5800.

Ponadto w rozwiązaniu wykorzystano architekturę Parallels FastLane, która pozwala wykorzystać funkcje sprzętowego wsparcia wirtualizacji, wbudowane w nowe procesory Intel Xeon 5500. Chodzi o technologię Intel Virtualization Technology for Directed I/O, która ułatwia bezpośredni dostęp do urządzeń z poziomu wirtualnych maszyn.

Rozwiązanie Parallels Workstation Extreme jest dostarczane wraz z komputerami HP Z800 Workstation. Wkrótce trafi do sprzedaży.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ