Amazon idzie na wojnę z Dropboxem

0

Amazon Cloud Drive rzuca wyzwanie serwisowi Dropbox. Więcej darmowej powierzchni dyskowej oraz niższe ceny pakietów to argumenty, które mają przyciągnąć nowych klientów.

Amazon wyrusza na wojnę cenową z serwisem Dropbox. Czy nowy cennik popsuje humor rywalowi? Cloud Drive oferuje za darmo 5GB powierzchni dyskowej, zaś Dropbox 2GB. Roczne opłaty za przechowywanie 20GB, 50GB, 100GB oraz powyżej 1000GB w serwisie Cloud Drive wynoszą odpowiednio: 10 USD, 25 USD, 50 USD oraz 500 USD. Dla porównania za przechowywanie 100GB danych w serwisie Dropbox trzeba zapłacić miesięcznie 9,99 USD. Warto dodać, że klienci Google Drive za powierzchnię dyskową 100GB danych płacą rocznie 60 USD, a użytkownicy Microsoft SkyDrive o 10 USD mniej. Cloud Drive ma jednak pewne ograniczenia, zwłaszcza w przypadku dostępu do mobilnych aplikacji. Serwis wspiera jedynie urządzenia Kindle, nie jest kompatybilny z iOS, Androidem czy Windows Phone. Użytkownicy nie mogą również przechowywać plików muzycznych, do tego celu służy serwis Amazon Cloud Player.

Amazon obniżył również ceny dla usług S3 dedykowanych dla klientów korporacyjnych, którzy zapłacą 0.005 USD za 1000 zapytań (PUT, COP, POST, LIST). W przypadku usługi Glacier, będącej archiwum w chmurze, koszt 1000 zapytań typu GET wynosi 0,055 USD, a wszystkich pozostałych 0,004 za 10 tysięcy zapytań, za wyjątkiem funkcji usuwania oraz przywracania danych, które są darmowe. Z usług serwisu Dropbox korzysta ponad 100 milionów użytkowników, choć odsetek klientów wnoszących opłaty oscyluje wokół 5 procent.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ