1 osoba, 6 urządzeń i dwie trzecie biurka

0

Według nowego badania Citrix, do 2020 r. organizacje zredukują powierzchnię biurową niemal o jedną piątą (17 procent). W przyszłości statystyczne miejsce pracy to średnio siedem biurek na każdych dziesięciu pracowników biurowych, a każda osoba będzie uzyskiwać dostęp do firmowej sieci IT średnio za pomocą sześciu różnych urządzeń.

Prognoza na 2020 r. przewiduje zaledwie sześć biurek na dziesięciu pracowników w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Holandii i Singapurze. Z kolei krajami o największej liczbie biurek w przeliczeniu na dziesięciu pracowników mają być: Niemcy (7,90), Korea Południowa (7,95) i Japonia (8,77).

Najnowszy raport „Citrix Workplace of the Future”, to efekt badania przeprowadzonego na zlecenie Citrix w 19 krajach, wśród 1900 osób podejmujących decyzje IT. Pokazuje on, że już teraz blisko jedna trzecia pracowników (29 procent) nie pracuje w tradycyjnym biurze. Zamiast tego wykonują oni swoje obowiązki w innych, mniej lub bardziej stałych miejscach. Wśród nich najczęściej wymienia się pracę z domu (64 procent), w terenie lub w miejscu realizacji projektu (60 procent) lub też w siedzibie klienta lub partnera
(50 procent). Ponadto osoby te uzyskują dostęp do korporacyjnych aplikacji, danych i usług
z takich miejsc jak hotele, lotniska czy kawiarnie. Coraz częściej pracują również w trakcie podróży.

Co ciekawe ogromna większość ankietowanych organizacji twierdzi, że w najbliższej przyszłości przeprojektuje własną przestrzeń biurową tak, aby była bardziej atrakcyjna dla pracowników. Przyszłe miejsce pracy ma rozwijać kreatywność, inspirować do działania
i zachęcać do współpracy z dowolnego miejsca, o najbardziej korzystnej dla pracownika porze i na dowolnym urządzeniu. W efekcie praca ma być definiowana jako zajęcie, a nie określona lokalizacja, do której przywiązani są pracownicy.

Ograniczanie liczby osób w biurze, które używają wielu urządzeń, aby uzyskać dostęp do korporacyjnych aplikacji, danych i usług spoza tradycyjnego biura jest częścią globalnego trendu, który określa się mobilnym stylem pracy. W skali międzynarodowej już teraz jedna czwarta organizacji (24 procent) stosuje go w pełni a do połowy 2014 r. ma to być 83 procent organizacji.

Mobilny styl pracy jest coraz bardziej popularny gdyż:

  • Z perspektywy organizacji daje możliwość wyboru optymalnego miejsca i pory pracy. Firmy najczęściej wskazują, że pomaga on stworzyć bardziej elastyczne miejsce pracy (73 procent), obniża koszty zatrudnienia (53 procent), ogranicza koszty nieruchomości (48 procent) oraz pomaga przyciągnąć (47 procent) i utrzymać (44 procent) najbardziej utalentowanych pracowników.
  • Z perspektywy pracowników przede wszystkim zwiększa elastyczność (65 procent), osobistą produktywność (62 procent), zmniejsza liczbę dojazdów (61 procent) i zwiększa równowagę między życiem osobistym a zawodowym (55 procent). Workshifting pomaga również pracownikom spędzać więcej czasu u klientów (48 procent).

Jak wynika z badania większość organizacji (83 procent) używa inicjatyw BYOD do zarządzania rosnącą liczbą urządzeń, z których pracownicy uzyskują dostęp do firmowej sieci. Zazwyczaj sami oni wybierają sobie i kupują urządzenia, a 76 procent organizacji zwraca im koszty w całości lub w części.

80 procent organizacji, które wprowadziły już workshifting i programy BYOD, odnotowało korzyści finansowe wynikające bezpośrednio z tej decyzji. 96 procent organizacji wdrażających mobilny styl pracy zamierza przeprojektować biura, aby stworzyć bardziej inspirujące i elastyczne środowisko, wyposażone w najnowsze technologie. Dodatkowo planują one ograniczyć powierzchnię biurową o 7 procent w ciągu zaledwie dwóch lat i o 16 procent do 2020 r. Te, które wprowadziły workshifting, już teraz mają o 15 procent mniej biurek niż te, które nie stosują takich rozwiązań. Przyczynia się to do ograniczenia kosztów nieruchomości.

Zarządzanie globalnym trendem mobilnego stylu pracy:
Aby bezpiecznie zarządzać danymi mobilnych pracowników organizacje muszą aktywnie zarządzać ludźmi, danymi i aplikacjami z wykorzystaniem zasad dostępu i rozwiązań technologicznych. Wprowadzając mobilny styl pracy muszą zagwarantować, że poufne dane będą odpowiednio zabezpieczone. 65 procent z nich uważa, że uprawnienia stanowią kluczową część zasad pracy mobilnej. Podobnie kluczowym powodem, dla którego organizacje finansują programy BYOD, jest chęć zachowania prawnej i technicznej kontroli nad urządzeniem, zarządzania danymi oraz ograniczenia kosztów poprzez przeniesienie odpowiedzialności za zakup i konserwację na pracowników oraz kontrahentów.

Materiał firmy Citrix

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ