SSD i HDD będą się uzupełniać

0

Artur Kostrzewa. Czy Polacy zmienili podejście do backupu i bardziej sumiennie wykonują to zadanie?

MK. Większość polskich firm rozumie konieczność wykonywania backupu. Mogę powiedzieć, że w stosunku do sytuacji sprzed kilku lat zrobiliśmy duży krok do przodu i dziś w większym stopniu zabezpieczamy się przed przypadkową utratą danych. Większość firm w Polsce wykonuje backup codziennie, tylko mały procent organizacji robi kopie zapasowe raz, dwa razy w miesiącu. Dotyczy to również użytkowników końcowych – coraz więcej z nich wierzy, że backup jest po prostu koniecznością. W ciągu ostatnich lat ilość treści cyfrowych przechowywanych na fizycznych urządzeniach oraz w chmurze wzrosła nieprawdopodobnie a użytkownicy mają coraz większą świadomość skali potencjalnej straty, wynikającej z kradzieży, zagubienia, przypadkowego wykasowania danych czy w końcu awarii urządzenia. Na szczęście coraz rzadziej sprawdza się powiedzenie „Polak mądry po szkodzie” bo coraz częściej staramy się zapobiegać utracie danych. Wiele firm czy użytkowników po prostu nie może sobie na taką sytuację pozwolić.

Marcin_Kaczor_Seagate.jpg

AK. Czy istnieje potrzeba wykonywania kopii zapasowych zawartości swojego profilu na portalach społecznościowych?

MK. Reakcje klientów i recenzentów dysku Backup Plus pokazują, że backup mediów społecznościowych jest dla nich cenną funkcjonalnością. Myślę, że możliwość wykonywania kopii zapasowej zdjęć czy filmów przechowywanych na FB czy Twitterze daje użytkownikom pewność, że ich dane są bezpieczne.

AK. Jakie są szacunki wzrostu sprzedaży Seagate w Polsce dzięki takim produktom jak Backup Plus?

MK.Polski rynek szybko się rozwija i szacujemy, że w 2013 roku wartość naszej sprzedaży wzrośnie o ok. 20% w stosunku do obecnego roku. Wzrost sprzedaży uzależniony jest od wielu czynników, na pewno jednak wprowadzenie na rynek produktów, które odpowiadają na konkretne potrzeby użytkowników zwiększy popyt na nasze dyski twarde. Mamy już pierwsze – bardzo pozytywne – recenzje pamięci Backup Plus: polskie media podkreślają atuty nowych dysków takie jak intuicyjny backup czy innowacyjne funkcjonalności. Wierzymy więc, że te cechy zostaną również docenione przez klientów w Polsce.

AK. Jaka jest strategia Seagate dotycząca produktów SSD?

MK. Seagate oferuje zarówno dyski SSD (Pulsar), jak i dyski twarde do zastosowań biznesowych i dopasowuje podaż do popytu na rynku. Umowa z Samsungiem dotycząca dostarczania pamięci NAND Flash, ogłoszenie strategicznej współpracy z DensBits czy zmiana na kierowniczym stanowisku w dziale SSD (Gary Gentry jako senior vice president poprowadzi dział SSD Seagate – przyp. red.) pokazują, że chcemy dostarczać naszym klientom rozwiązania spełniające ich potrzeby.

Ostatnio rozwinęliśmy partnerstwo technologiczne z Samsungiem, co zaowocowało opracowaniem nowych, konkurencyjnych produktów. Wkrótce przystąpimy do ich testów.

Zainwestowaliśmy również w akcje DensBits i wspólnie pracujemy nad kontrolerem pamięci flash by w rezultacie wprowadzić na rynek konsumencki oraz enterprise wydajne i atrakcyjne cenowo dyski SSD.

AK. Kiedy dyski SSD staną się standardem w komputerach oraz jako dyski wewnętrzne? Czy w ogóle nastąpi taki moment?

MK. Dyski twarde i SSD różnią się pod wieloma względami w kontekście wydajności, dlatego też uzupełniają się i mogą współistnieć w systemach komputerowych. Dyski SSD zapewniają niezwykle szybki dostęp bezpośredni do danych (IOPS), niskie zużycie energii, niewielkie rozmiary i trwałość fizyczną, jednak są kosztowne. Dyski twarde zapewniają szybki dostęp sekwencyjny i większą pojemność, wytrzymałość i niezawodność przy zachowaniu niskiej ceny.

Wierzymy, że technologie hybrydowe, SSD i HDD uzupełniają się. Dlatego też wykorzystujemy możliwości technologiczne oraz współpracujemy ze strategicznymi partnerami nad wprowadzeniem na rynek najlepszych w swojej klasie rozwiązań.

Czy SSD zdominuje rynek pamięci masowych – a jeśli tak – kiedy to nastąpi? Trudno przewidzieć. Pewne jest jednak to, że w każdym z możliwych scenariuszy będziemy chcieli być głównym graczem na rynku.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ