Samsung liderem rynku SSD w 2Q2015

0

Firma analityczna TrendFocus opublikowała dane dotyczące sprzedaży nośników SSD w drugim kwartale 2015 roku. Liderem rynku jest Samsung.

W drugim kwartale bieżącego roku producenci sprzedali 23,859 mln sztuk nośników, co oznacza 2,9 % wzrost względem Q1 2015. Ich łączna pojemność wyniosła 6,4 EB -13,3 % wyższa niż we wcześniejszym kwartale.

Ciekawie przedstawia się sytuacja w segmencie dysków korporacyjnych. Wprawdzie SSD SAS oraz SSD PCIe sprzedawały się słabiej, ale nastąpił znaczny skok sprzedaży SSD SATA. W rezultacie rynek korporacyjnych SSD wzrósł o 33 procent w ujęciu kwartalnym. Łącznie rynek odbiorców korporacyjnych wchłonął 2.967 milionów sztuk nośników.

Dużym popytem cieszyły się dyski konsumenckie 2,5”, których sprzedaż w badanym okresie wzrosła o 11,2 %. Ich łączna sprzedaż osiągnęła poziom 11,529 mln sztuk. Głównym motorem napędowym sprzedaży był kanał partnerski. Nieco mniejszą popularnością cieszyły się nośników w formie modułów (9,023 mln), co należy tłumaczyć stagnacją na rynku komputerów przenośnych.

Niekwestionowanym liderem sprzedaży SSD jest Samsung. W drugim kwartale 2015 roku koreański producent kontrolował niemal 44% globalnego rynku pod względem ilości sprzedanych sztuk. Drugie miejsce przypadło firmie SanDisk (9,3%), zaś trzecie Intelowi (8,1 %). Klasyfikacja obejmująca pojemność sprzedanych nośników przedstawia się bardzo podobnie – Samsung 46,3%, Intel 10% oraz SanDisk 8,5%.

Ilość sprzedanych dysków SSD 2Q15 w ilościach sztuk. Udział poszczególnych producentów w globalnym rynku.

Pojemność sprzedanych dysków SSD 2Q15 . Udział poszczególnych producentów w globalnym rynku.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ