MSP sięgają po NAS

0

Najnowsze badania firmy In-Stat pokazują znaczny wzrost zainteresowania systemami NAS wśród małych i średnich przedsiębiorstw. W 2010 roku ilościowa sprzedaż NAS w tej grupie odbiorców wzrosła o 46,5 procent.

Wprawdzie udział MSP w zakupach urządzeń jest niewielki w porównaniu z dużymi przedsiębiorstwami, to jednak w najbliższych latach w tej grupie odbiorców popyt na NAS będzie rósł najszybciej. Za cztery lata globalne przychody ze sprzedaży NAS wśród właścicieli małych i średnich biznesów wyniosą 2 miliardy dolarów.

Małe i średnie przedsiębiorstwa szukają dodatkowej pamięci. Serwery NAS wychodzą naprzeciw oczekiwaniom MSP. Są podłączana bezpośrednio do sieci i obsługują pliki – a nie gołe bloki pamięci – jak macierze SAN. Urządzenia zawierają poza tym wiele funkcjonalności jak obsługa RAID czy tworzenie kopii zapasowych danych. – Z chwilą kiedy rynek bardziej dojrzeje, definicja NAS się zmieni. W szczególności ewoluować będzie oprogramowanie do zarządzania, co jeszcze bardziej uprości obsługę produktów i przyczyni się do dalszej popularyzacji NAS – tłumaczy Norm Bogen z VP Research

Z badań In-Stat wynika, że 57 procent spośród małych i średnich firm posiada serwery NAS. Co ciekawe, aż 7 na 10 MSP korzysta jednocześnie z NAS oraz usług cloud storage. Producenci w najbliższych latach powinni szczególnie zainteresować się Ameryką Północną i Europą. In-Stat wylicza, że 85 procent przychodów ze sprzedaży NAS będą generować MSP z tych dwóch kontynentów.

Wojciech Urbanek

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ