IDC opublikowało wyniki sprzedaży systemów pamięci masowych w drugim kwartale 2015 roku. Globalne przychody zmniejszyły się o blisko 4 procent.
W drugim kwartale 2015 roku producenci sprzedali sprzęt o wartości 5,669 mln USD, co oznacza 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Liderem zestawienia jest EMC z udziałem 29,9 proc., drugie miejsce przypadło firmie IBM – 11,1 proc., zaś trzecią pozycję zajął NetApp – 10,9 proc. Warto zauważyć, że jedynym graczem z pierwszej szóstki, który zanotował wzrost jest HP. Wprawdzie było to skromne 0,2 proc, niemniej na tle firmy NetApp, która musiała się pogodzić niemal z 20 proc. spadkiem sprzedaży, wynik wygląda całkiem nieźle. Innym ciekawym zjawiskiem jest kategoria określana przez IDC jako pozostali. W tej grupie, którą reprezentuje m.in. fala nowych producentów, odnotowano wzrost o 9,3 proc. Wszystko wskazuje na to, że ich udział w rynku będzie rosnąć.
Sytuacja na rynku macierzy dyskowych jest dość kuriozalna. Do kas producentów sprzętu wpływa coraz mniej pieniędzy, pomimo lawinowego przyrostu danych. Dlaczego tak się dzieje? W systemach pojawiły się nowe funkcjonalności, zwiększające efektywność powierzchni dyskowej. Poza tym klienci dokonują bardziej racjonalnych wyborów, nie kupując nadmiarowej powierzchni dyskowej.
Sprzedaż macierzy dyskowych 2Q2015 według IDC w mln USD
.
Producent |
2Q15 Przychody |
2Q15 Udział |
2Q14 Przychody |
2Q14 Udział |
2Q15/2Q14 Dynamika |
EMC |
$1,693 |
29.9% |
$1,764 |
29.9% |
-4.0% |
IBM |
$631 |
11.1% |
$712 |
12.1% |
-11.4% |
NetApp |
$615 |
10.9% |
$765 |
13.0% |
-19.6% |
HP |
$597 |
10.5% |
$596 |
10.1% |
0.2% |
Dell |
$373 |
6.6% |
$414 |
7.0% |
– 9.9% |
Hitachi |
$366 |
6.5% |
$373 |
6.3% |
– 1.9% |
Pozostali |
$1,393 |
24.6% |
$1,274 |
21.6% |
9.3% |
Ogółem |
$5,952 |
100.0% |
$5,889 |
100.0% |
-3.9% |
.