Media i branża rozrywkowa nakręcają rynek storage

0

W 2013 roku media i branża rozrywkowa przeznaczą 6.2 mld USD na pamięci masowe. Natomiast w 2018 roku ich wydatki wzrosną do poziomu 11,9 mld USD – informuje Coughlin Associates .

Firma Coughlin Associates zaprezentowała dziewiąte wydanie raportu “Digital Storage for Media and Entertainment”. Cyfrowa transformacja w świecie mediów i rozrywki to woda na młyn dla dostawców pamięci masowych. Wytwórnie filmowe, stacje telewizje, redakcje prasowe zgłaszają coraz większy popyt na nośniki. Choć ceny tych ostatnich nieznacznie spadają, nie jest to powód do zmartwień dla firm z branży storage. Nowe technologie, takie jak chociażby HD czy 3D, sprawiają, że pliki rozrastają się do monstrualnych rozmiarów, a wraz z nimi rośnie zapotrzebowanie na powierzchnię dyskową. W ostatnim czasie wiele mówi się o standardzie 4K TV. Nazwa nowego standardu rozdzielczości filmów oraz grafiki pochodzi od 4 tysięcy pikseli umieszczonych w pozycji horyzontalnej. Technologia oferuje czterokrotnie lepszą jakość niż popularny standard Full High-Definition. Jeden film wyprodukowany w rozdzielczości 4K potrzebuje około 100 GB miejsca na dysku. Nic dziwnego, że niedawno Panasonic oraz Sony, poinformowały o wspólnych pracach nad następcą formatu Blu-Ray. Nowe płyty mają pomieścić do 300 GB danych.

Coughlin Associates szacuje, że w bieżącym roku media oraz branża rozrywkowa zakupią 36,756 PB powierzchni dyskowej, zaś w 2018 roku aż 102,661 PB. W 2013 roku niespełna 60 procent wydatków na pamięci masowe pochłoną archiwizacja oraz ochrona, a w dalszej kolejności produkcja (20 proc.), dystrybucja treści (17 proc.), sprzedaż treści (4 proc). W ciągu najbliższych pięciu lat powyższe proporcje nie zostaną w jakiś drastyczny sposób zachwiane. Pierwszą pozycję zachowają archiwizacja i ochrona z udziałem 48 procentowym, zaś druga lokata przypadnie produkcji (26 proc.)

Ciekawie przedstawiają się zestawienia dotyczące powierzchni dyskowej nabywanej przez media i branżę rozrywkową. W 2013 roku palma pierwszeństwa przypadnie dyskom HDD – 43,9 proc. Co ciekawe, wciąż wysoko stoją akcje taśm, ich udział wyniesie na koniec bieżącego roku 42.3 proc. Stawkę uzupełniają napędy optyczne (13,6 proc.) oraz nośniki Flash 0,3 proc. W 2018 roku dyski HHD pozostaną najchętniej kupowanym nośnikiem, a ich udział wzrośnie do 60,9 procent. W przypadku taśm będzie to 37,1 proc. Udział pamięci Flash pozostanie na niezmienionym poziomie, natomiast wyraźnie spadnie popyt na nośniki optyczne (1,6 proc.)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ