Macierze dyskowe w Europie Środkowo- Wschodniej.

0

Przedsiębiorcy Europy Środkowo- Wschodniej zgłaszają rosnący popyt na macierze dyskowe. Jak wynika z danych IDC w drugim kwartale 2014 roku producenci sprzedali sprzęt o łącznej wartości 244.38 mln USD, co oznacza 8,2 proc. wzrost w skali rok do roku.

Dużo szybciej niż przychody ze sprzedaży rośnie zapotrzebowanie na powierzchnię dyskową. W drugim kwartale 2014 roku nabywcy z Europy Środkowo-Wschodniej zakupili macierze o łącznej pojemności 212,5 PB, niemal dwukrotnie większej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Swojego rodzaju zaskoczeniem jest ogromny popyt na systemy high-end w Rosji. Zakupy dokonywane przez banki, firmy telekomunikacyjne oraz sektor rządowy sprawiły, że przychody ze sprzedaży systemów z najwyższej półki wzrosły w tym kraju aż o 152 procent. W pozostałych państwach regionu najlepiej sprzedawały się produkty klasy podstawowej (entry). To pokłosie dużej konkurencji w tym segmencie rynku, interesujących premier, a także rosnących potrzeb małych i średnich firm w zakresie backupu. Natomiast najsłabiej sprzedają się produkty z grupy średniej (midrange).

W badanym okresie liderem sprzedaży macierzy dyskowych na rynku Europy Środkowo- Wschodniej było EMC. Niemniej należy zwrócić na bardzo dobre rezultaty HP. Koncern z Palo Alto zwiększył swoją sprzedaż w regionie aż o 57 procent, mocno zbliżając się do pozycji lidera. HP poprawił swoje wyniki we wszystkich klasach produktów, aczkolwiek największe benefity przyniosła sprzedaż systemów high-end na rynek rosyjski. Bardzo dobrze radził sobie w tej części kontynentu także NetApp, który zanotował 36,5 proc. wzrost sprzedaży.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ