IBM o inteligentnym biznesie

0

Firmy muszą stać się bardziej inteligentne i nie ograniczać się do rutynowych działań. To główne przesłanie wystąpienia Ginni Rometty, prezes IBM, wygłoszonego podczas otwarcia konferencji IBM InterConnect.

Konferencja IBM InterConnect, odbywająca się w dniach 09-11 w Singapurze, zgromadziła 2,5 tys. uczestników z 50 krajów. Jej tematyka obejmowała cztery obszary: big data (wielkie zbiory danych), sieci społecznościowe, mobilność oraz cloud computing.
Warto odnotować udział w imprezie Lee Hsien Loong premiera Singapuru, który wspomniał w swoim wystąpieniu m.in. o dynamicznym rozwoju IT oraz licznych inwestycjach poczynionych w tym kraju przez firmy z obszaru nowych technologii. Co ciekawe, Singapur oraz Honkong, zajmują pierwsze miejsca w najnowszym rankingu Wolności Gospodarczej Świata. Po przemówieniu Lee Hsien Loong, na scenie pojawiła się Ginni Rometty, prezes IBM, która zaprezentowała wizję inteligentnego przedsiębiorstwa. – Firmy powinny zmodyfikować swój model działania, minimalizację kosztów transakcji powinna zastąpić maksymalizacja wartości tych transakcji, zarówno dla firmy, jak i jej klientów – tłumaczyła Ginni Rometty. Prezes IBM przedstawiła także dane obrazujące skalę ekspansji nowych technologii – 2,7 miliarda osób korzysta z mobilnych urządzeń, bilion urządzeń jest podłączonych do Internetu, zaś 90 procent informacji wygenerowanych przez mieszkańców globu powstało w ostatnich dwóch latach. To sprawia, że informacja staje się niejako jednym z zasobów naturalnych. Pojawia się jednak pytanie – jak efektywnie wykorzystać nowy zasób? Ginni Rometty proponuje przejście do nowej ery, którą określa jako „cognitive computing”. Komputery nie będą wyłącznie zaprogramowanymi maszynami, lecz posiądą umiejętność uczenia. Staje się to konieczne w epoce lawinowo przyrastających danych, zaprogramowany system już wkrótce może nie poradzić sobie z opanowaniem napływających informacji. – Nowe podejście do komputerów, zmieni nie tylko przemysł, ale i całe miasta – mówiła Rometty.
Prezes IBM posłużyła się też przykładami dwóch klientów – banku i sieci handlowej. Wykorzystanie najnowszych technologii pozwoliło w przypadku instytucji finansowej zwiększyć akwizycję klientów o 125 procent, zaś przychody o 70 procent. Z kolei sieć handlowa zmniejszyła koszty działania o 75 procent, natomiast przychody skoczyły o 70 procent.

Migracja w kierunku inteligentnych przedsiębiorstw spowoduje istotne zmiany w trzech obszarach. W nowym świecie inteligentny biznes będzie napędzany przez informację oraz analitykę. Ponadto firmy stworzą nową wartość wykorzystując powszechnie inteligencję. Na czym mają polegać tego typu działania? Już dziś widać pierwsze przykłady w postaci inteligentnych liczników w sieciach energetycznych czy pojazdach czy oprogramowaniu w samochodach – tłumaczyła Rometty. Trzecia kwestia związana jest z dostarczeniem wartości nie do poszczególnych segmentów rynku, lecz pojedynczych klientów. To oznacza, że właściciele biznesów będą musieli zdobyć więcej informacji o klientach oraz umiejętnie się nimi posługiwać. – To koniec przeciętności – oznajmiła Rometty. Prezes IBM przedstawiła także przykład z ostatniej kampanii prezydenckiej Obamy. Partia Demokratyczna sięgnęła po narzędzia analityczne oraz potencjał sieci społecznościowych, skupiając się wyłącznie na grupie wyborców nieprzekonanych, którzy rokowali jakąkolwiek nadzieję, że oddadzą głos na Obamę.

Informacja stanie się w XXI wieku kluczowym zasobem naturalnym. Tak jak wiek XIX był nazywany wiekiem pary, zaś XX określano mianem wieku kamiennego. – Nowoczesne przedsiębiorstwa będą skupiać mniej energii na dążeniu do efektywności, lecz tworzeniu autentycznych i transparentnych wartości. – Budowanie inteligentnych biznesów to największe wyzwanie dla nowej generacji – konkludowała Rometty.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ