HP rośnie dzięki 3PAR

0

Dział pamięci masowych HP wprowadza nowe produkty. Szczególnie ciekawym rozwiązaniem jest HP 3 PAR StoreServ 7000.

Kiedy ponad dwa lata temu HP oraz Dell kruszyli kopię o 3PAR, część analityków uważała, że dwaj giganci za bardzo zagalopowali się w wojnie o Kopciuszka. Wszak 3PAR nie posiadał nawet 1 procenta udziału w globalnym rynku, a jego roczne przychody oscylowały wokół 190 milionów USD. Ostatecznie HP przelicytowało Della, wykładając na stół 2,35 mld USD. Dziś można stwierdzić, że była to udana inwestycja.

Produkty z linii 3PAR są obecnie największym atutem HP na rynku pamięci masowych. Menedżerowie HP podczas swoich wystąpień rozpływają się w zachwytach nad możliwościami systemów 3PAR. Niespodzianka? Być może, ale nie dla uważnych obserwatorów rynku pamięci masowych. Macierze 3PAR już wcześniej cieszyły się dużą renomą wśród specjalistów. Jeszcze zanim firma trafiła w ręce HP, jej systemy pracowały u 8 spośród 10 największych światowych providerów Internetu.- To klienci, którzy jak mało kto potrafią liczyć pieniądze. Przed inwestycją dokładnie poznają możliwości systemu zarówno pod kątem funkcjonalności, jak i zyskowności – tłumaczy Dariusz Dobkowski, Dyrektor Działu Rozwiązań Pamięci Masowych, HP Polska.

Z 3PAR na Discovery 2012

Systemy 3PAR świeciły pełnym blaskiem we Frankfurcie. – W ostatnim roku sprzedaż urządzeń wzrosła o 75 procent, pozyskaliśmy ponad tysiąc nowych klientów – mówił Dave Donatelli, szef działu enterprise HP. Wcześniej nie wszyscy chcieli kupować systemy mało znanej firmy, a 3PAR miał ograniczone możliwości w zakresie budowania sieci sprzedaży oraz promocji.
HP 3PAR

Wejście do gry HP diametralnie zmieniło sytuację. HP na konferencji prasowej we Frankfurcie przedstawiło najnowszą macierz HP 3PAR StoreServ 7000. – To jedna z najważniejszych premier w branży storage. Wprowadzamy na rynek przełomowe rozwiązanie – zachwalał system David Scott, wiceprezes i dyrektor działu pamięci masowej w HP. Zwykła marketingowa nowomowa? Niekoniecznie. Systemy 3PAR jak do tej pory miały kilka zalet i jeden poważny mankament, którym była wysoka cena. Rozwiązanie HP 3 PAR StoreServ 7000 to zdecydowanie ukłon w stronę firm z mniej zasobnym portfelem. Nowy system w podstawowej konfiguracji kosztuje około 20 tysięcy euro, a więc kilka razy mniej niż dotychczasowe modele dostępne na rynku. Producent oferuje urządzenia bazujące na identycznym oprogramowaniu jak inne produkty z linii 3PAR. Nabywca otrzyma m.in. takie funkcjonalności jak thin provisioning, możliwości replikacji danych pomiędzy nowymi i starszymi modelami macierzy czy płynną migrację danych.Jedyne ograniczenia nowego produktu wiążą się z mniejszym zakresem oferowanych pojemności oraz niższą wydajnością. Macierz ma konkurować m.in z produktami lidera rynku – EMC VMAX ora VNX. Warto dodać, że StoreServe 7000 może być też oferowany jak pure SSD. Maksymalna konfiguracja pozwala na zastosowanie do 240 dysków, zaś IOPS wynosi 320 000. Niedawno Bloomberg pisał o zerwaniu współpracy pomiędzy HP a Violin Memory – producentem macierzy SSD. Wszystko na to wskazuje, że spekulacje tego serwisu okażą się prawdziwe. HP promowało we Frankfurcie dwa inne systemy z działu storage. Wśród nich znalazło się rozwiązanie do backupu HP StoreOnce 2000 oraz 4000. David Scott zwrócił uwagę, że efektywność, wydajność oraz skalowalność systemu predysponuje go do zastosowania zarówno w małych i średnich przedsiębiorstwach, jak u i providerów. – Nowe produkty umożliwiają trzy razy szybsze tworzenie kopii zapasowych od swoich poprzedników. Natomiast koszty backupu, przy zastosowaniu kryterium cena za TB danych, są o 50-70 procent niższe w porównaniu z rozwiązaniami konkurencji – zapewniał David Scott. Trzeci z produktów to HP StoreAllStorage – należy do grupy urządzeń NAS – scale out. Wraz z lawinowym przyrostem danych tego typu rozwiązania znajdują coraz szersze grono użytkowników. System jest skalowalny do 16 petabajtów i ponad 1000 węzłów w pojedynczej przestrzeni nazw.

Producent zaprezentował trzy nowe rozwiązania w ramach strategii HP Converged Storage. Firma chce uprościć infrastrukturę, wprowadzając wspólną architekturę dla różnych kategorii pamięci masowej. David Scott zaznaczał, że firma zamierza pójść w przeciwnym kierunku niż EMC. Według menedżera HP zróżnicowana architektura oraz kilka systemów operacyjnych, zwiększa koszty eksploatacji oraz utrudnia zarządzanie. – Zamiast fragmentarycznej złożoności wybieramy polimorficzną prostotę – tłumaczył.

3PAR w Polsce

Na rynku globalnym sprzedaż systemów 3PAR wzrosła o 75 procent, a jak macierze radzą sobie nad Wisłą? Dariusz Dobkowski szacuje, że w ciągu ostatniego roku ich sprzedaż wzrosła o 300 procent. Wcześniej firma sprzedawała w Polsce około kilkudziesięciu systemów o wartości kilku milionów złotych. Najczęściej trafiały one do instytucji finansowych, m.in. Nordea Bank. Teraz firma próbuje dotrzeć do service providerów. – Nie jest to proces łatwy, ale powoli przełamujemy lody. Odnotowujemy też duży wzrost zainteresowania systemami wśród firm produkcyjnych oraz w sektorze publicznym. – zaznacza Dobkowski.
Jeszcze przed oficjalną premierą firma zorganizowała szkolenie dla wiodących partnerów z Polski. Uczestniczyli w nim inżynierowie legitymujący się HP MASE. Już wkrótce macierz HP 3PAR StoreServ 7000 trafi na ulicę Szturmową – do firmowego laboratorium. HP planuje zorganizować spotkania z partnerami oraz klientami końcowymi, podczas których uczestnicy będą mogli zaznajomić się ze sprzętem. Docelowo system ma być sprzedawany przez wszystkich partnerów HP oferujących pamięci masowe. Dilerzy mogą kupić system na własne potrzeby prezentacyjne. Jeśli partner zamówi system do połowy stycznia, za każdą sprzedaną macierz otrzyma dodatkową gratyfikację finansową. Dariusz Dobkowski zapowiada też uruchomienie specjalnego programu ułatwiającego klientom migrację do HP 3PAR StoreServ 7000, dotyczy on zarówno systemów konkurencji, jak i urządzeń HP.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ