Dane zawsze bezpieczne – na żądanie

0

Podczas konferencji CA World 08 firma CA zaprezentowała usługę zdalnego zarządzania systemami przywracania systemów do pracy po awarii – CA Instant Recovery On Demand. Rozwiązanie oferowane w modelu Software-as-a-Service (SaaS) jest przeznaczone dla firm zatrudniających od 100 do 1000 pracowników, które nie mają wystarczających środków na budowę własnego centrum zapasowego, ale potrzebują zwiększenia gwarancji swojej ciągłości biznesowej i skrócenia czasu przywrócenia firmy do pracy po awarii.

Usługa CA Instant Recovery On Demand umożliwia ochronę serwerów Windows, a także oprogramowania Microsoft Exchange, Microsoft SQL, Microsoft IIS oraz Oracle. Nowa usługa jest oferowana wyłącznie przez partnerów CA i zwykle na jej wdrożenie wystarczy jedna doba. Obecnie świadczona jest wyłącznie przez Internet. Jej realizacja bazuje na oprogramowaniu XOsoft High Availability, oferowanym dotychczas przez CA w tradycyjnym modelu.

Obecnie usługa CA Instant Recovery On Demand jest dostępna w ofercie amerykańskich i niemieckich partnerów CA. Producent zapowiada jednak, że pojawi się też w pozostałych krajach europejskich i w Azji w pierwszej połowie 2009 r.

Przedstawiciele CA twierdzą, że model Software-as-a-Service jest coraz częściej wybierany przez ich klientów, ci zaś wskazują też potrzebę przeniesienia do tego modelu niektórych z pozostałych rozwiązań CA (firma oferuje w modelu SaaS także rozwiązania Clarity Project and Portfolio Management oraz Governance, Risk & Compliance Manager). Wśród wskazywanych zalet tego modelu wymieniana jest ciągła dostępność najnowszej wersji oprogramowania (brak konieczności wprowadzania uaktualnień na poszczególnych serwerach) oraz możliwość opłaty za użytkowanie w trybie abonamentowym.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ