Wzrost sprzedaży routerów dla korporacji

0

Globalny rynek routerów przeznaczonych dla środowisk korporacyjnych w drugim kwartale 2013 roku odnotował 6 proc. wzrost – informuje firma badawcza Infonetics Research.

W drugim kwartale bieżącego roku przychody ze sprzedaży routerów dla klientów korporacyjnych wyniosły 945 milionów USD. To oznacza 12 proc. wzrost względem pierwszego kwartału 2013 roku oraz 6 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. – Jest zbyt wcześnie, żeby mówić o uzdrowieniu rynku. Niemniej widać symptomy, które pozwalają z optymizmem patrzeć na dalszą sprzedaż routerów dla klientów korporacyjnych. Po raz pierwszy w tym roku wzrosły przychody ze sprzedaży względem 2012 roku. To w dużej mierze zasługa sektora publicznego, który powrócił do życia – ocenia wyniki Matthias Machowinski, analityk z Infonetics Research.

O pewnej poprawie sytuacji na światowych rynkach świadczy również wyhamowanie popytu na routery korporacyjnej z niższej półki. W tym segmencie rynku zauważalna jest stagnacja. Najlepszym regionem dla producentów routerów była w badanym okresie Ameryka Północna. W tym regionie zanotowano 14 procentowy wzrost zarówno w ujęciu kwartał do kwartał, jak i rok do roku.

Niekwestionowanym liderem wśród producentów routerów korporacyjnych jest Cisco, kontrolujące ponad 60 procent światowego rynku. Kolejne lokaty zajmują Juniper Networks, HP oraz Adtran. Ostatni kwartał był szczególnie owocny dla Juniper Networks. Producent zwiększył swoją sprzedaż o 40 procent w porównaniu z pierwszym kwartałem 2013 roku. Firma zawdzięcza ten efektowny skok głównie kontraktom rządowym.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ