Wirtualna centrala telefoniczna VoIP

0

Centralki PBX mogą przybierać formę nie tylko sprzętową, ale również czysto programowo. Dobrym przykładem takiego rozwiązania są tzw. virtual appliance, czyli gotowe do wykorzystania, wirtualne urządzenia. Ich dużą zaletą jest możliwość uruchamiania w chmurze.

Partnerem akcji „Miesiąc bezpiecznej i szybkiej komunikacji” jest firma innovaphone.

Jednym z producentów oferujących takie wirtualne urządzenia jest innovaphone. IPVA (innovaphone Virtual Appliance) to aplikacja instalowana w środowisku VMware, ale, mimo wirtualizacji, oferuje pełen zakres funkcji komunikacyjnych. Jest to rozwiązanie szczególnie interesujące dla dostawców usług internetowych czy chmurowych, ponieważ środowisko VMware umożliwia konfigurację wielu serwerów wirtualnych na jednym serwerze fizycznym. To z kolei umożliwia, m.in. centralne zarządzanie systemami o zmiennej liczbie PBX. Aby uruchomić nową centralę telefoniczną VoIP, należy dla klienta jedynie skonfigurować innovaphone PBX w nowej maszynie wirtualnej. Centrale telefoniczne VoIP poszczególnych klientów są odizolowane, łatwo nimi zarządzać i kontrolować koszty.

Dla użytkownika końcowego najważniejszą zaletą takie rozwiązania są oszczędności w dziale IT. Począwszy od szkolenia administratorów instalacji poprzez instalację nowych wersji aż do konfiguracji lub zmiany poszczególnych abonentów. Operator przejmuje wszystkie te zadania. Co istotne, nie tylko centrala systemu telefonicznego VoIP, ale również aplikacje Unified Communications oraz wideotelefonia, faks, poczta głosowa czy konferencje telefoniczne mogą być zarządzane przez operatora udostępniającego usługi sieciowe.

Rozwiązanie innovaphone Virtual Appliance jest również atrakcyjne dla nowo powstałych firm. Możliwa jest bowiem realizacja każdej wielkości instalacji bez wysokich początkowych nakładów inwestycyjnych. Jest to również propozycja dla firm, które korzystają już ze środowiska VMware. Centrala telefoniczna VoIP innovaphone Virtual Appliance (IPVA) jest dla nich idealnym rozwiązaniem. Centrala telefoniczna VoIP innovaphone PBX zostanie umieszczona w nowej maszynie wirtualnej, dzięki czemu odpadają wysokie nakłady inwestycyjne w sprzęt.

Jeśli centrala telefoniczna innovaphone Virtual Appliance (IPVA) ma obsługiwać połączenia ISDN, należy wykorzystać w instalacji bramę IP1060 lub też inną dowolną bramkę innovaphone.

Miesiąc bezpiecznej i szybkiej komunikacji

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ