Większa mobilność przy użyciu bezprzewodowych technologii

0

Powstanie nowych sposobów komunikacji takich, jak połączenia głosowe, e-mail, Internet, wiadomości błyskawiczne, SMS’y i wiadomości wideo zmieniło wewnętrzne sposoby komunikacji w firmach, jak również sposób komunikacji z klientami. Potrzeba ujednolicenia i uproszczenia kanałów komunikacji na wszystkich poziomach działalności firm stała się faktem.

Pracodawcy starają się wyposażać pracowników w urządzenia pozwalające na wydajne wykorzystywanie nowych rozwiązań. Jednym z najciekawszych zastosowań Unified Communications jest możliwość zapewnienia komunikacji z pracownikami mobilnymi na takim samym poziomie, jak z pracownikami w biurze. Według przeprowadzonych przez firmę GN Netcom badań, które dotyczyły mobilności i jej wpływu na efektywność w pracy, ponad 75% pracowników nie pracuje stacjonarnie, lecz mobilnie – w biurze i poza nim. Mobilni pracownicy są tak samo efektywni, jak ci, którzy spędzają 8 godzin przy biurku, przy czym według badań, tylko 16% pracowników rzeczywiście przebywa przez cały dzień w biurze. Możliwość odbierania telefonów, kiedy znajdują się w oddaleniu od biurka wspiera produktywność. Według badania, ponad połowa ankietowanych traci ważne połączenia telefoniczne i spędza następnie czas oddzwaniając. 60% badanych stwierdziło, że słuchawki bezprzewodowe, które pozwoliłyby im odbierać telefony i prowadzić rozmowy telefoniczne będąc w oddaleniu od biurka miałyby pozytywny wpływ na ich produktywność. Dlatego też rosnąca jakość i popularność smartphonów i komputerów przenośnych w połączeniu z szybkimi sieciami 3G i zaawansowanymi słuchawkami przenośnymi oznacza, że pracownicy mobilni są wyposażeni we wszystkie narzędzia pozwalające na osiągnięcie maksymalnej wydajności poza biurem.

Zintegrowane terminale komórkowe, pozwalające na przekazywanie połączeń na telefon komórkowy, również zyskują na popularności ze względu na korzyści płynące z UC związane ze zwiększaniem wydajności pracowników mobilnych. Przedsiębiorstwa już skupiają się na przenoszeniu własnych aplikacji na systemy obsługiwane w urządzeniach przenośnych, co pozwala na zwiększenie wydajności sprzedaży i usprawnienie obsługi oferowanej przez pracowników terenowych, którzy rzadko pracują zza biurka. Obecnie przedsiębiorstwa starają się koncentrować na stosowaniu rozwiązań UC w urządzeniach przenośnych. Obejmują one takie funkcje, jak: wiadomości błyskawiczne, funkcje typu click to call (kliknij, aby zadzwonić) i telekonferencje. Wielozadaniowe zestawy słuchawkowe uzupełniają natomiast komunikację zintegrowaną i w zasadzie zamykają przesłanie koncepcji Unified Communications w postaci zwiększenia efektywności i produktywności. Równoczesne uczestnictwo w konferencji online lub rozmowie z drugą osobą, obsługa myszy i klawiatury oraz poszukiwanie informacji w dokumentach nie sprawiają pracownikom problemu. Istotne jest, aby przedsiębiorstwa wybrały zestawy słuchawkowe zapewniające dobrą akustykę i były zgodne z oprogramowaniem UC. Tego typu inwestycje mogą zapewnić odpowiednie korzystanie z telefonów komórkowych, stacjonarnych i programowych oraz przyczynić się do zwiększenia satysfakcji z pracy.

Rozwiązania UC zapewniają ogromny potencjał w zakresie zwiększania wydajności pracowników mobilnych. Mogą oni korzystać z technologii dotychczas zarezerwowanych dla pracowników biurowych i są oni bardziej dostępni dla współpracowników dzięki inteligentnym rozwiązaniom powiadamiania o obecności, a technologie takie jak wiadomości błyskawiczne i telekonferencje pozwalają zmniejszyć liczbę podróży pracowników oraz ich koszty, jak również zmniejszyć emisję związków węgla.

Podsumowanie
Pracownicy mobilni rzadko pracują przy biurkach, częściej pracują na terenie całego przedsiębiorstwa lub po prostu przemieszczają się. Najważniejsze funkcje UC dla tego typu pracowników:

  • zintegrowane terminale komórkowe – połączenia biurowe są automatycznie przekazywane do odpowiedniego telefonu komórkowego lub telefonu stacjonarnego;
  • przełączanie połączeń komórkowych – użytkownik może przekazać połączenie z telefon stacjonarnego do komórkowego bez przerywania połączenia ani utraty jakości;
  • jedna skrzynka poczty głosowej – nieodebrane połączenia przekazywane do telefonów
  • komórkowych, są obsługiwane przez program zarządzający, który uruchamia pocztę głosową w telefonie stacjonarnym, więc do sprawdzenia jest tylko jedna skrzynka poczty głosowej;
  • telekomunikacja konwergentna (fixed mobile convergence) – istotna funkcja umożliwiająca zminimalizowanie kosztów i zapewniająca dobry zasięg. Zaletą sieci konwergentnych jest możliwość używania jednego urządzenia w sieciach głosowych i sieciach danych lub sieciach komórkowych i sieciach korporacyjnych.

Autor: Dariusz Rzeszotarski, Business Development Manager & UC Specialist, GN Netcom, producent marki Jabra

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ