Telefonia w chmurze napędza rynek VoIP

0

O ile rynek systemów IP PBX/PBX znalazł się w stagnacji, o tyle sprzedaż usług VoIP nabiera rozpędu. Czy czeka nas zmiana warty na rynku telefonii stacjonarnej?

Telefonia oferowana w modelu usługowym staje się coraz poważniejszą alternatywą dla tradycyjnych systemów telekomunikacyjnych. Przedsiębiorcy, który odczuwają skutki spowolnienia gospodarczego, często nie posiadają wystarczających środków na zakup systemu IP PBX, stąd chętnie decydują się na model usługowy.Z najnowszych danych Infonetics Research wynika, iż globalne przychody ze sprzedaży usług VoIP w 2012 roku wyniosły 63 mld USD, co oznacza 9 procentowy wzrost w ujęciu rocznym. Najszybciej rośnie segment hostowanych usług VoIP oraz Unified Communications dedykowanych dla przedsiębiorstw. W tej grupie odnotowano 17 procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży. Natomiast największe przychody w grupie usług biznesowych generują zarządzane usługi IP PBX, w 2012 roku ich sprzedaż wzrosła o 9 procent. Wielu zwolenników zyskuje SIP Trunk. W ubiegłym roku operatorzy sprzedali niespełna 10 milionów tego typu łączy – o 83 procent więcej niż rok wcześniej. Według prognoz Infonetics Research w 2017 roku sprzedaż SIP Trunk zbliży się do poziomu 40 milionów linii. Największe korzyści płynące z wykorzystania SIP Trunk to redukcja kosztów komunikacji telefonicznej, rezygnacja z infrastruktury TDM oraz ujednolicenie wielu kanałów komunikacji występujących w nowoczesnych organizacjach. Technologia pozwala również na łatwą adaptację usług wideokonferencyjnych.

Według Infonetics Research w 2017 roku rynek usług VoIP przeznaczonych dla odbiorców domowych i biznesowych osiągnie wartość 82,7 mld USD. Z kolei analitycy Gartnera oraz Deloitte prognozują, że tegoroczna sprzedaż oprogramowania do komunikacji i kolaboracji w modelu cloud przyniesie 5 mld USD, zaś w środowisku użytkownika około 2 mld USD.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ