Rozwiązanie Telepresence nie tylko w salach konferencyjnych

0

Cisco przedstawia nowe produkty do obsługi telepresence oraz rozszerzenia istniejących rozwiązań, wchodzących w skład oferty narzędzi do współpracy. Opracowano je z myślą o udostępnieniu klientom nowych metod, umożliwiających szybkie, łatwe i ekonomiczne wdrażanie mechanizmów teleobecności w ramach przedsiębiorstwa.

Najnowsze systemy pozwalają zwiększyć zgodność operacyjną typu „każdy z każdym” między punktami końcowymi Cisco TelePresence® i innymi urządzeniami opartymi na standardach. Interfejs systemu jest niezwykle intuicyjny i zawiera przyjazne dla użytkownika opcje i funkcje. Najnowsze rozwiązania, w połączeniu z przedstawioną wcześniej architekturą sieci medialnych (medianet), umożliwiają realizację jednego z celów firmy Cisco, jakim jest udostępnienie klientom potencjału technologii wideo. Łatwe w użyciu rozwiązania mogą być szybko wdrożone w dowolnym miejscu, dzięki czemu centralnym elementem systemów współpracy ponownie stają się ludzie.

Uzupełnieniem oferty rozwiązań do obsługi teleobecności — obejmującej systemy interaktywne, rozwiązania biurowe i oprogramowanie klienckie na platformy PC i Mac, takie jak Movi — jest nowy system Cisco TelePresence MX200. Stanowi on idealne rozwiązanie dla niewielkich biur i do obsługi spotkań zespołów roboczych. Atrakcyjna cena umożliwia klientom zastosowanie systemu w wielu pomieszczeniach, w siedzibie przedsiębiorstwa. Punkt końcowy można łatwo skonfigurować dzięki opcjom automatycznego udostępniania — instalacja i konfiguracja zajmuje zaledwie 15 minut. Cena katalogowa systemu MX200 wynosi 21 600 USD; może być niższa w przypadku zakupu większej liczby stanowisk. Punkt końcowy MX200 ma być dostępny w sprzedaży na całym świecie począwszy od czerwca.

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę z potencjału teleobecności, coraz częściej zachodzi też potrzeba organizowania doraźnych, niezaplanowanych wcześniej spotkań oraz konferencji z udziałem wielu użytkowników. Wzrost współdziałania w ramach firmy może jednak stanowić problem dla administratorów. Jak zapewnić odpowiednią liczbę portów do obsługi konferencji, żeby spełnić nowe wymagania? Jeśli nie ma dostępnych portów, spotkanie może nie dojść do skutku. W celu rozwiązania tego problemu firma Cisco wprowadza na rynek produkt o nazwie Cisco TelePresence Conductor. Pozwala on uprościć organizowanie telekonferencji z udziałem wielu osób i zwiększyć skalowalność systemu — poszczególne spotkania przypisywane są zgodnie z inteligentnym algorytmem do właściwej jednostki w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi użytkowników. Jeśli nastąpi wyłączenie którejś z jednostek, konferencja zostanie przekierowana do innego urządzenia. TelePresence Conductor umożliwia także udostępnienie pracownikom „numerów identyfikacyjnych” wirtualnych sal konferencyjnych. Pracownicy mogą przekazać takie numery innym użytkownikom i organizować spotkania ad hoc, co pozwala znacznie zwiększyć produktywność zespołu. System Cisco TelePresence Conductor obsługuje zarówno małe firmy, jak i duże korporacje. Przewiduje się, że produkt będzie dostępny w sprzedaży na całym świecie w drugiej połowie 2011 roku.

Cisco wspiera otwarte, oparte na standardach mechanizmy tworzenia połączeń, umożliwiające komunikację wideo typu „każdy z każdym” — ze współpracownikami, partnerami i klientami, niezależnie od dostawcy rozwiązania sprzętowego. Wprowadzenie rozszerzeń w oprogramowaniu punktów końcowych (TC5.0, CTS 1.8) pozwala zwiększyć możliwości rozwiązań firmy Cisco w zakresie połączeń wielopunktowych. Rozbudowana została też oferta produktów, umożliwiających bezpośrednią obsługę komunikacji między wszystkimi punktami końcowymi Cisco TelePresence
i opartymi na standardach systemami opracowanymi przez inne firmy (bez konieczności stosowania dodatkowych urządzeń transkodujących). Pozwoli to znacznie uprościć mechanizmy zestawiania połączeń wideo między produktami z serii Cisco TelePresence oraz między punktami końcowymi Cisco i urządzeniami innych producentów.

Firma Cisco wprowadza także dodatkowe udoskonalenia produktów, ułatwiające klientom i partnerom wdrażanie i skalowanie rozwiązań Cisco TelePresence, jak również poprawę warunków pracy użytkowników.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ