Rok 2012 pod znakiem UC

0

Tendencje rynkowe wskazują na rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne technologie teleinformatyczne wśród polskich firm. Według prognoz marki Jabra do czołowych rozwiązań IT 2012 roku należeć będzie Unified Communications.

Jak wynika z analizy marki Jabra, producenta innowacyjnych zestawów słuchawkowych obecnie na świecie jest blisko 7,8 mln użytkowników technologii Unified Communications. Do 2015 roku liczba ta może sięgnąć nawet 49,5 mln. Rosnącą rolę UC prezentują także badania Frost & Sullivan z 2010 roku. Analitycy tej firmy prognozują, że w 2015 roku z UC będzie korzystać 50 mln osób. Dla porównania w 2009 było ich około 2 mln.

Raport Kantarmedia zrealizowany na zlecenie marki Jabra pokazuje, że pełna wiedza na temat technologii UC to domena zaledwie 5 proc. osób decyzyjnych w polskich firmach Call Center. Zdecydowana większość, 64 proc. nie potrafi zdefiniować, czym jest komunikacja zintegrowana.

„Chociaż badanie zostało wykonane wśród przedstawicieli centrów kontaktowych, to z naszych obserwacji wynika, że wciąż niski poziom znajomości rozwiązań UC można rozpatrywać w skali niemal całego rynku. Nie oznacza to jednak, że polskie firmy nie wprowadzają do codziennej pracy elementów komunikacji zintegrowanej. Dla przykładu, obecność bezprzewodowych zestawów słuchawkowych bądź softfonów to ważny krok w stronę pełnej integracji procesów komunikacyjnych firmy” – mówi Natasa Peric, Marketing Manager Jabra na Środkowo – Wschodnią Europę.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ